Συναγερμός από τις Πρώτες Ύλες -Το Υψηλό Κόστος Ταλανίζει τις Επιχειρήσεις Παγκοσμίως

Συναγερμός από τις Πρώτες Ύλες -Το Υψηλό Κόστος Ταλανίζει τις Επιχειρήσεις Παγκοσμίως
energia.gr
Πεμ, 26 Αυγούστου 2021 - 12:03

Η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα, τόσο με τις ελλείψεις όσο και με το υψηλό κόστος των πρώτων υλών, προκαλεί παγκόσμιες οικονομικές αναταράξεις χτυπώντας πια και την «καρδιά» της ευρωπαϊκής οικονομίας, τις γερμανικές επιχειρήσεις. Το γερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο (DIHK) έκρουσε χθες κώδωνα κινδύνου με έρευνά του που έδειξε ότι οι ελλείψεις πρώτων υλών

 

και το υψηλό τους κόστος έχουν δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα για τις περισσότερες γερμανικές επιχειρήσεις, θέτοντας νέες προκλήσεις στο στοίχημα της ανάκαμψης μετά την πανδημία.

Η έρευνα σε 3.000 επιχειρήσεις σε όλους τους κλάδους διαπίστωσε ότι το 83% των εταιρειών αντιμετωπίζει προβλήματα από τις αυξήσεις των τιμών ή από τις δυσλειτουργίες στις εφοδιαστικές αλυσίδες για πρώτες ύλες, ενδιάμεσα αγαθά και προϊόντα.

«Οι ελλείψεις πρώτων υλών και τα προβλήματα εφοδιασμού πλήττουν τη γερμανική οικονομία σε όλο το φάσμα», επεσήμανε ο Βόλκερ Τρίερ, επικεφαλής εξωτερικού εμπορίου της DIHK.

«Η τρέχουσα κατάσταση μπορεί να περιπλέξει αισθητά την πρόοδο της οικονομικής ανάκαμψης μετά την κρίση», πρόσθεσε, προειδοποιώντας ότι το προ κρίσης επίπεδο του ΑΕΠ είναι πιθανό να μην επιτευχθεί για τη Γερμανία πριν από τα μέσα του 2022.

Την ίδια ώρα ο κολοσσός της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η Volkswagen, προειδοποιούσε ότι ενδέχεται να αναγκαστεί να προχωρήσει σε νέα μείωση της παραγωγής της εξαιτίας της έλλειψης ημιαγωγών. Η διοίκηση της Volkswagen πάντως, σύμφωνα με το Reuters, αναμένει ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί μέχρι το τέλος του έτους και στοχεύει να καλύψει τη μείωση της παραγωγής το συντομότερο δυνατό.

Η Toyota

Μείωση της παγκόσμιας παραγωγής της τον Σεπτέμβριο κατά 40% ανακοίνωσε χθες και η ιαπωνική Toyota, επικαλούμενη επίσης την κλιμακούμενη παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών.

Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε προγραμματισμό να κατασκευάσει τον επόμενο μήνα σχεδόν 900.000 αυτοκίνητα, αλλά υποβάθμισε αυτόν τον στόχο στα περίπου 500.000 οχήματα.

Η διοίκηση της Toyota επεσήμανε ότι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως καλείται να αντιμετωπίσει στην τρέχουσα φάση ένα απρόβλεπτο επιχειρηματικό περιβάλλον λόγω της αύξησης των κρουσμάτων κορονοϊού στις αναδυόμενες χώρες, της απουσίας ημιαγωγών και της αύξησης των τιμών των υλικών.

Στη Βρετανία

Η κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας όμως χτυπά και τη βρετανική αγορά. Η μεγάλη βρετανική εταιρεία παραγωγής προϊόντων καθαρισμού Mcbride ανακοίνωσε ότι τα προσαρμοσμένα προ φόρων κέρδη για τη χρήση μέχρι τις 30 Ιουνίου 2022 θα είναι μειωμένα κατά 55%-65% σε σχέση με τις τρέχουσες εκτιμήσεις των αναλυτών για τη χρήση 2021.

(Από τη Ναυτεμπορική)