έως το 2030, με τη Reliance Industries Ltd να σχεδιάζει να δημιουργήσει τουλάχιστον 100 GW ηλιακής ενέργειας. Ένα σημαντικό μέρος θα προέλθει από αποκεντρωμένες ηλιακές εγκαταστάσεις σε χωριά. Η Ινδία έχει κάνει σημαντικά βήματα και στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας. Η αγορά των LED, αυξήθηκε 130 φορές μέσα σε πέντε χρόνια, από 5 εκατομμύρια λαμπτήρες LED το 2014 σε 670 εκατομμύρια το 2018, ενώ μειώθηκε κατά σχεδόν 85% σε πέντε χρόνια το κόστος ενός λαμπτήρα.
Ο Mukesh Ambani, πρόεδρος της Reliance Industries Ltd (RIL), επανέλαβε πριν λίγες ημέρες τη δέσμευσή του να προχωρήσει τα επόμενα τρία χρόνια σε πρωτοβουλίες πράσινης ενέργειας, συμπεριλαμβανομένου του συγκροτήματος Dhirubhai Ambani Green Energy Giga στο Jamnagar, με τον παγκόσμιο κολοσσό ενέργειας να εστιάζει από τους υδρογονάνθρακες στην ανανεώσιμη ενέργεια.
Σημείωσε ότι σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για τη δημιουργία μιας από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις πράσινης ενέργειας στον κόσμο. «Αν και το κόστος του πράσινου υδρογόνου είναι προς το παρόν υψηλό, αναμένεται να μειωθεί σημαντικά. Νέες τεχνολογίες αναδύονται για την αποθήκευση και τη μεταφορά του πράσινου υδρογόνου που θα οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση του κόστους», δήλωσε ο πρόεδρος της Reliance Industries Ltd.
Ανέφερε πως η κυβέρνηση σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα πράσινο οικοσύστημα υδρογόνου που θα προσελκύσει επενδύσεις, προσθέτοντας πως σε παγκόσμιο επίπεδο καταβάλλονται προσπάθειες για να γίνει το πράσινο υδρογόνο η πιο προσιτή επιλογή καυσίμου, μειώνοντας το κόστος του.
Από την άλλη πλευρά, στην Ευρώπη την τελευταία δεκαετία έχουν γίνει πολλά βήματα στην κατεύθυνση της δημιουργίας μιας πράσινης οικονομίας. Οι εκπομπές θερμοκηπίου της Ε.Ε. μειώθηκαν κατά 24% μεταξύ 1990 και 2019, ενώ κατά 19% η ενεργειακή κατανάλωση της Ε.Ε. προήλθε από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας το 2019. Προς την ίδια κατεύθυνση κινείται ο τομέας των μεταφορών, ο οποίος αντιπροσωπεύει το ένα τέταρτο των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της Ε.Ε.
Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία στοχεύει στη μείωση του 90% αυτών των εκπομπών, έως το 2050. Ένας από τους κύριους στόχους της είναι η αύξηση της χρήσης καθαρών οχημάτων και εναλλακτικών καυσίμων, όπως το υδρογόνο. Αυτό το πράσινο καύσιμο θα αποτελέσει βασικό μοχλό για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εναλλακτικό καύσιμο για τις μεταφορές και σε απομακρυσμένες περιοχές. Το υδρογόνο θα μπορούσε να ενισχύσει τη τουριστική βιομηχανία, ενώ θα μπορούσε να μετατρέψει αρκετές περιοχές σε πράσινους προορισμούς. Άλλωστε, μία σημαντική πρωτοβουλία στην Ευρώπη είναι η HECTOR.
Σε Σκωτία, Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία και Βέλγιο, η πρωτοβουλία εξετάζει το εγχείρημα της ενεργειακής μετάβασης στις μεταφορές. Εκτιμά ότι τα απορριμματοφόρα με χρήση υδρογόνου μπορούν να λειτουργήσουν σε διάφορες συνθήκες και ότι τα οφέλη τους υπερτερούν των συμβατικών οχημάτων ντίζελ.