Σχέδιο που προβλέπει την επιτάχυνση του ρυθμού απανθρακοποίησης της ναυτιλίας, έως το 2050, από 50% μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που προβλέπει σήμερα ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), σε μηδενικές εκπομπές, κατέθεσε στα Ηνωμένα Έθνη το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS). Το σχέδιο αφορά στη δημιουργία ενός ειδικού ταμείου έρευνας 

και ανάπτυξης που θα χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη τεχνολογιών μηδενικού άνθρακα, καθώς και στην επιβολή ενός τέλους άνθρακα στα πλοία, ώστε να μειωθεί το χάσμα μεταξύ των τιμών των νέων καυσίμων και των συμβατικών που χρησιμοποιούνται σήμερα.

«Η ναυτιλία αποδέχεται τη ζωτική ανάγκη για επιτάχυνση των χρονοδιαγραμμάτων απαλλαγής της βιομηχανίας από τον άνθρακα» επισημαίνει το ICS, αν και τονίζει ότι αυτός ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί μόνο εφόσον οι κυβερνήσεις αποφασίσουν να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα. Η υιοθέτηση από τον ΙΜΟ ενός καθαρού μηδενικού στόχου, θα στείλει το ισχυρό μήνυμα που επιδιώκει η βιομηχανία, έτσι ώστε οι επενδύσεις σε πράσινα καύσιμα και νέες τεχνολογίες να επιταχυνθούν και να κλιμακωθούν.

Δεδομένου ότιμένα ποντοπόρο πλοίο έχει κύκλο ζωής 25 χρόνια, χιλιάδες πλοία μηδενικών εκπομπών θα πρέπει να βρίσκονται στη θάλασσα έως το 2030, σημειώνει το ICS και προσθέτει ότι για το σκοπό αυτό θα είναι καίριας σημασίας να υιοθετήσει ο ΙΜΟ τα επείγοντα μέτρα που απαιτούνται. Ως ένα βασικό βήμα χαρακτηρίζει την έγκριση σύστασης του Ταμείου Ναυτιλιακής Έρευνας υπό τον IMO, ύψους 5 δισ. δολαρίων, στο πλαίσιο των συνεδριάσεων του ΙΜΟ μέσα στον Νοέμβριο. Το ταμείο αυτό θα παρέχει εγγυημένα επίπεδα χρηματοδότησης για την επιτάχυνση της ανάπτυξης πλοίων μηδενικών εκπομπών, χωρίς να απαιτείται από τις κυβερνήσεις να χρησιμοποιούν τα χρήματα των φορολογουμένων, αφού θα χρηματοδοτηθεί από τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Παράλληλα το ICS υπέβαλε  και μια ολοκληρωμένη πρόταση που καθορίζει την αρχιτεκτονική που θα πρέπει να διαπνέει μια ευρύτερη εισφορά άνθρακα για τον ναυτιλιακό κλάδο. Η παγκόσμια εισφορά άνθρακα θα συμβάλει ώστε να γεφυρωθεί το χάσμα τιμών που παρατηρείται μεταξύ μηδενικού άνθρακα και συμβατικών καυσίμων και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να χρηματοδοτηθεί η ανάπτυξη νέων υποδομών ανεφοδιασμού.