Σε μια προσπάθεια να επιτευχθεί ουδετερότητα του άνθρακα με όλα τα δυνατά μέσα, το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει επί του παρόντος εάν τα φορολογικά κίνητρα θα μπορούσαν να ενθαρρύνουν τις γυναίκες να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι γυναίκες που έχουν επίσης χαμηλότερο εισόδημα από τους άνδρες της χώρας, είναι λιγότερες για να έχουν στην κατοχή τους ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

 

Το ένα πέμπτο των εκπομπών αερίων στη Φινλανδία προκαλούνται από τις μεταφορές, εκ των οποίων περίπου το 53% προέρχεται από επιβατικά αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με το προκαταρκτικό σχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος για μια κοινωνία ουδέτερη ως προς τον άνθρακα, το μερίδιο των βιοκαυσίμων που χρησιμοποιούνται στην οδική κυκλοφορία θα μπορούσε να φτάσει το 100% έως το 2025, εάν μπορούν να επιλυθούν ζητήματα διανομής.

Και μέχρι το 2030, η χώρα θα πρέπει να έχει τουλάχιστον ένα σημείο φόρτισης κατά τη διάρκεια της νύχτας ανά εκατό ηλεκτρικά οχήματα και το μερίδιο των νέων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων που αγοράζονται θα πρέπει να είναι κοντά στο 100%, σε σχέση με το σημερινό 30%.

Το πιο αμφιλεγόμενο σημείο του σχεδίου ήταν η αρχική ιδέα ενός προσωρινά χαμηλότερου φόρου οχημάτων ή επιδοτήσεων για τις γυναίκες που αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτή τη στιγμή, τα νοικοκυριά μπορούν να λάβουν επιδότηση €2.000 για ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα με μέγιστη τιμή €50.000.

euractiv.gr