Ποδαρικό στη νέα χρονιά με δύο νέες παραγγελίες LNG carriers έκανε η Maran Gas. Ο βραχίονας των LNG carriers του ομίλου Μαρίας Αγγελικούση συμφώνησε με τα ναυπηγεία της Daewoo (DSME) για να κατασκευάσει ακόμα δύο πλοία στη Ν. Κορέα έναντι 420 εκατ. δολαρίων

Η Maran Gas άσκησε το option που είχε στη διάθεσή της, από την προηγούμενη συμφωνία με τον όμιλο Daewoo, που προέβλεπε την κατασκευή δύο συν δύο LNG carriers. Με την τελευταία συμφωνία ο στόλος της εταιρείας φτάνει τα 43 εν ενεργεία και ακόμα εννέα πλοία υπό ναυπήγηση. Τα δύο πρώτα αναμένεται να παραδοθούν μέσα στο 2024, ενώ τα τελευταία δύο μέσα στο 2025.

Τα νεότευκτα, 174.000 cbm το καθένα, θα κατασκευαστούν με συστήματα πρόωσης ME-GI. Η DSME ανέφερε επίσης ότι θα εξοπλιστούν με ακόμα «πιο προηγμένα συστήματα διαχείρισης αερίων», που μπορούν να «μειώσουν σημαντικά» τις εκπομπές αερίων στην ατμόσφαιρα, δίνοντας μια αποτελεσματική λύση στις απαιτήσεις που φέρνουν οι κανονισμοί για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Παραγωγική χρονιά

Ιδιαίτερα παραγωγική ήταν όμως και η προηγούμενη χρονιά. Εκτός από τις παραγγελίες, η εταιρεία παρέλαβε και πέντε νεότευκτα LNG carriers. Μάλιστα, το Maran Gas Isabella έχει σύστημα λίπανσης (air lubrication system), κάτι που μειώνει τις απώλειες στο φορτίο του πλοίου κατά το γέμισμα.

Επισημαίνεται ότι ο μεγαλύτερος ελληνικός ναυτιλιακός όμιλος τον περασμένο Οκτώβριο υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Korea Eximbank, στο Μέγαρο του ομίλου στο Δέλτα Φαλήρου. Η κορεατική τράπεζα θα χρηματοδοτήσει τις επενδύσεις των εταιρειών του ομίλου σε πλοία φιλικά προς το περιβάλλον, τα οποία θα κατασκευαστούν σε κορεατικά ναυπηγεία. Και σύμφωνα με την κ. Αγγελικούση το LNG είναι το καθαρότερο ορυκτό καύσιμο, αφού εκπέμπει 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν διαθέσιμες και οι υποδομές. Επισημαίνεται ότι ο όμιλος Αγγελικούση, εκτός από τη Maran Gas έχει τη Maran Tankers και τη Maran Dry, και διαχειρίζεται έναν στόλο από περισσότερα από 150 πλοία. Μάλιστα, ο στόλος της από σούπερ τανκερ (VLCC) αυξάνεται διαρκώς, είναι οι δεύτερος μεγαλύτερος στον κόσμο και μειώνει σταδιακά την απόσταση από την κορυφή. Ειδικότερα σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Vessels Value η Maran Tankers διαθέτει έναν στόλο από 41 VLCCs αξίας 2,7 δισ. δολαρίων, ενώ έχει υπό παραγγελία ακόμα τέσσερα. Στην πρώτη θέση είναι η China VLCC, της οποίας ο στόλος ανέρχεται σε 53 πλοία.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")