Υψηλότερο κατά 22 εκατ. δολάρια της αξίας ενός συμβατικού πλοίου υπολογίζεται το κόστος ναυπήγησης ενός super τάνκερ (VLCC), το οποίο θα κινείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και θα είναι ammonia ready. Σύμφωνα με έρευνα του Νηογνώμονα DNV, μια ναυτιλιακή εταιρεία θα πρέπει να καταβάλει ένα ποσό περίπου 2 εκατ. δολαρίων για να κάνει το πλοίο ικανό να χρησιμοποιήσει πράσινη αμμωνία στο μέλλον, ως ουδέτερο καύσιμο για την πρόωσή του, καθώς και 20 εκατ. δολάρια επιπλέον για να εγκαταστήσει μηχανή καυσίμου LNG

Ωστόσο, τα 2 εκατ. δολάρια που θα επενδυθούν για να είναι το πλοίο ammonia ready, αποτελούν παρακαταθήκη προκειμένου να μπορεί να γίνει ενδεχόμενο retrofit πιο εύκολα στο μέλλον. Σημειώνεται ότι η πράσινη αμμωνία, αυτή δηλαδή που θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειες, αναμένεται να είναι ένα από τα καύσιμα που θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον, στη ρότα της ναυτιλίας προς την απανθρακοποίηση. «Ένα πλοίο ammonia ready, αν και πιο ακριβό στην κατασκευή, θα παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία στο μέλλον» σημειώνει ο DNV.

Από την πλευρά της, η Hoegh Autoliners αναφέρει ότι εκτιμά πως η αμμωνία θα αποτελέσει την πιο ρεαλιστική επιλογή καυσίμου για την ποντοπόρο ναυτιλία στο μέλλον, μιας και η μεθανόλη και τα βιοκαύσιμα έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον των αεροπορικών εταιρειών και οι τιμές τους αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά. Πάντως, μέχρι να γίνει λειτουργική η χρήση της αμμωνίας θα πρέπει να ξεπεραστούν μια σειρά από τεχνικά προβλήματα, ζητήματα διαθεσιμότητας, αλλά και κόστους. Αυτή την περίοδο παράγονται πολύ μικτές ποσότητες από ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και οι επενδύσεις που χρειάζεται να γίνουν κοστίζουν εκατοντάδες δισ. δολάρια, προκειμένου να ικανοποιήσουν τη ζήτηση που θα προκύψει.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")