Η αγορά ξηρού χύδην φορτίου έχει επιστρέψει σε θετική τροχιά μετά τον αρνητικό αντίκτυπο της στρατιωτικής εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. "Οι συμφωνίες μεταφοράς ξηρών φορτίων αντέδρασαν έντονα και αρνητικά [μαζί με τις περισσότερες αγορές] στη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία", δήλωσε ο επικεφαλής της Freight Investor Services, Kerry Deal. Ιδιαίτερα χτυπήθηκαν οι προθεσμιακές συμφωνίες φορτίου των πλοίων τύπου Capesize, οι οποίες μειώθηκαν

κατά 17% στα 21.750 δολάρια για το συμβόλαιο του Απριλίου τις πρώτες δύο ημέρες μετά την εισβολή, ενώ οι panamaxes διατηρήθηκαν καλύτερα, με πτώση 11% στα 24.740 δολάρια.

Ωστόσο, και οι δύο έχουν ανακτήσει το μεγαλύτερο μέρος του χαμένου εδάφους, αυξάνοντας κατά $4.000 και $2.000, αντίστοιχα, στις συναλλαγές της 1ης Μαρτίου.

Τα Capesizes αυξήθηκαν 14% στα 15.258 $ την ημέρα στο Baltic Exchange, Το Χρηματιστήριο ναύλων στο Λονδίνου, στις 2 Μαρτίου, ενώ τα panamaxes κέρδισαν 1,3% στα 23.703 $.

Τα Supramaxes ήταν στα 27.178 $, σημειώνοντας κέρδη 1,7%, ενώ τα handysizes στα 25.577 $, σημειώνοντας άνοδο 1,1%, το υψηλότερο από τα τέλη Δεκεμβρίου.
Υπάρχει "ένα γενικό αίσθημα ότι η κατάρρευση της αγοράς ήταν υπερβολική και η ζήτηση κατά τονάζ παρέμεινε υγιής στα μεγαλύτερα μεγέθη τόσο σε ορυκτά όσο και σε σιτηρά μακριά από την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας", είπε, αν και παρέμεινε "τεράστια αβεβαιότητα".

Η Breakwave Advisors με έδρα τις ΗΠΑ ανέφερε ότι καθώς μειώθηκε ο κίνδυνος, τα προθεσμιακά ασφάλιστρα στην αγορά συμβολαίων συρρικνώθηκαν. Η Signal Ocean, πλατφόρμα ανάλυσης με έδρα την Ελλάδα,  σχολιάζοντας την εξέλιξη της ζήτησης δείχνει "σημαντικά υψηλότερη ανάπτυξη αυτή την εβδομάδα" για τα panamaxes, ακολουθούμενη από ανησυχίες για διακοπές στις παραδόσεις ρωσικού άνθρακα.

Η τάση είναι επίσης υψηλότερη για τα supramaxes δεδομένου ότι τα ουκρανικά λιμάνια σιτηρών ήταν πλέον κλειστά και οι αγοραστές αναζητούσαν εναλλακτικές λύσεις, ανέφερε.

Περισσότερα από δώδεκα bulkers έχουν κολλήσει στα λιμάνια της Ουκρανίας από τις 22 Φεβρουαρίου, κυρίως στην κατηγορία μεγέθους panamax αλλά και μικρότερου τύπου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Lloyd's List Intelligence.

Η Star Bulk επιβεβαίωσε ότι διαθέτει τρία πλοία που έχουν ολοκληρώσει τη φόρτωση και τα οποία περιμένουν να ανοίξουν ξανά τα λιμάνια για να μπορέσουν να αποπλεύσουν. Τα πληρώματα στο πλοίο παραμένουν καλά και η ασφάλεια των ναυτικών είναι η κορυφαία προτεραιότητα. Η εταιρεία δεν διαθέτει πλοία στη Ρωσία και δεν έχει "καμία επικείμενη δραστηριότητα υπό εξέταση".

*(Από capital.gr)