Παρά το γεγονός ότι είναι μέτοχος μειοψηφίας, η Maersk είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος μαζί με τη ρωσική εταιρεία logistics Delos. Μια δήλωση στον ιστότοπο της Global Ports ανέφερε ότι η APM Terminals θα συνεχίσει να εκπροσωπείται στο διοικητικό συμβούλιο και "να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της έναντι της εταιρείας" μέχρι να ολοκληρωθεί η εκποίηση.
Η Global Ports λειτουργεί έξι τερματικούς σταθμούς στη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένης της Αγίας Πετρούπολης και δύο στη Φινλανδία. Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, αλλά η διαπραγμάτευση των μετοχών της έχει σταματήσει από το LSE.
Η κίνηση αυτή ακολουθεί παρόμοια δράση που έλαβαν μια σειρά μεγάλων εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων πετρελαϊκών Shell και BP, για να ξεφύγουν από συμφωνίες κοινοπραξίας στη Ρωσία. Το πώς θα αποχωρήσει η Maersk από την εταιρεία μένει να φανεί. Φαίνεται ότι η μόνη επιλογή που έχει στη διάθεσή της θα ήταν η πώληση του μεριδίου της στη Delos ή σε άλλη ρωσική εταιρεία, καθώς είναι πολύ απίθανο ένας μη ρωσικός φορέας εκμετάλλευσης να επιδιώξει να επενδύσει αυτήν τη στιγμή.
Είναι πιθανό η Maersk απλώς να παραδώσει τις μετοχές της πίσω στην εταιρεία και να διαγράψει τη ζημία. Έχει ήδη σταματήσει να λαμβάνει οποιεσδήποτε κρατήσεις για μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από ή προς τη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένων τροφίμων, φαρμάκων και ανθρωπιστικών αγαθών, και έχει σταματήσει τη σιδηροδρομική μεταφορά μέσω Ρωσίας από την Κίνα.
Η Maersk απέκτησε το μερίδιό της στην Global Ports το 2012 και αρχικά είχε μεγάλες ελπίδες για τα τερματικά του ομίλου. Ωστόσο, ήδη η επιβολή κυρώσεων μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2014 οδήγησε την εταιρεία να μην καταβάλει ποτέ μέρισμα.
capital.gr