Ανώτατα όρια θα τεθούν από την Τρίτη στις τιμές των δύο κύριων καυσίμων κινητήρων, της κανονικής βενζίνης και του ντίζελ, αφού οι τιμές έφτασαν σε ιστορικά υψηλά την περασμένη εβδομάδα και επρόκειτο να αυξηθούν περαιτέρω αυτή την εβδομάδα χωρίς παρέμβαση της σλοβενικής κυβέρνησης.

Η κανονική βενζίνη θα κοστίζει 1,503 € ανά λίτρο, περίπου έξι σεντς κάτω από τη χαμηλότερη τιμή στην αντλία πριν από το ανώτατο όριο τιμής, και το ντίζελ θα περιοριστεί στα 1,541 €, περίπου 13 σεντ φθηνότερα.

«Ο στόχος είναι να ηρεμήσει η κατάσταση στην αγορά καυσίμων κινητήρα», δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας Zdravko Počivalšek. Η κατάσταση θα παρακολουθείται τις επόμενες 30 ημέρες και η κυβέρνηση θα λάβει περαιτέρω μέτρα εάν χρειαστεί.

Η Σλοβενία είδε πρόσφατα μεγάλες ουρές οχημάτων στα πρατήρια καυσίμων καθώς ο κόσμος πανικοβλήθηκε από τις αυξήσεις των τιμών.

Υπήρξαν ορισμένες ανησυχίες σχετικά με τις προμήθειες, αλλά οι αρχές υποστηρίζουν ότι η Σλοβενία έχει επαρκή αποθέματα που θα αξιοποιηθούν εάν χρειαστεί για να διασφαλιστούν επαρκείς ποσότητες καυσίμων.

Ενώ οι καταναλωτές και η κεντροαριστερή αντιπολίτευση χαιρέτησαν την επιστροφή των ανώτατων τιμών -μόλις το 2020 η Σλοβενία απελευθέρωσε πλήρως τις τιμές της βενζίνης- ορισμένοι αναρωτιούνται γιατί η κυβέρνηση δεν κατέφυγε στη μείωση των φόρων στα καύσιμα.

«Δυστυχώς, οι πρόσφατες αυξήσεις τιμών οφείλονται κυρίως σε κραδασμούς στις παγκόσμιες αγορές και όχι σε απορρύθμιση. Το μόνο όφελος της ρύθμισης είναι ότι μπορεί να είναι σε θέση να μειώσει τις διακυμάνσεις των τιμών», δήλωσε στο σλοβένικο πρακτορείο ειδήσεων ο οικονομολόγος Sašo Polanec.

Είπε ότι θα ήταν καλύτερο για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις να μειώσουν τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης και να μειώσουν το ελάχιστο μερίδιο βιοκαυσίμων που πρέπει να περιέχουν τα καύσιμα κίνησης.

euractiv.gr