Η αγορά Capesize έδειξε επιτέλους σημάδια ισχύος, με τα επιτόκια να διπλασιάζονται τις τελευταίες εβδομάδες, φτάνοντας σε αυτό που εκ των υστέρων ήταν η αγορά συμβολαίων μελλοντικής μίσθωσης. Με όλα τα μεγάλα τμήματα χύδην ξηρού φορτίου να κερδίζουν ποσοστά, το ξηρό χύμα ευδοκιμεί επί του παρόντος σε σχέση με ένα μακροοικονομικό περιβάλλον φόβων ύφεσης

και ζοφερών προβλέψεων για την ανάπτυξη. Όλοι οι δείκτες είναι πράσινοι, δείχνοντας τον Μάιο ως ένα από τους καλύτερους μήνες της αγοράς. 

Πράγματι, ο ξηρός όγκος αποδεικνύεται ότι είναι ένας μη συσχετισμένος, ασφαλής παράδεισος τομέας σε μια μάλλον σύγχρονη πτώση των επικίνδυνων περιουσιακών στοιχείων σε όλο τον κόσμο. Η ιδιότυπη φύση των βασικών στοιχείων ξηρού χύδην που προκαλεί μια τέτοια απόδοση, η οποία σε συνδυασμό με τη φύση των εμπορευματικών συναλλαγών μπορεί να λειτουργήσει ως σημαντικός παράγοντας διαφοροποίησης για τους επενδυτές κατά τη διάρκεια περιόδων δυσχερειών λόγω της αρνητικής ψυχολογία επενδυτών.

Οι εισαγωγές ξηρού χύδην χύδην της Κίνας μειώθηκαν κατά 9% από έτος μέχρι σήμερα, κυρίως λόγω των lockdown – Με τον μέσο δείκτη Baltic Dry Index YTD να αυξάνεται σε σύγκριση με πέρυσι, θα περίμενε κανείς ότι μια σχετικά ισχυρή (ή στην καλύτερη περίπτωση σταθερή) κινεζική ζήτηση θα είχε λειτουργήσει ως υποστήριξη για την επίτευξη μιας τόσο στενής ισορροπίας στην αγορά. Ωστόσο, αυτή τη φορά η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική.

Η  ρωσο-ουκρανική σύγκρουση ισορροπεί τη μειωμένη κινεζική ζήτηση

Η κινεζική ζήτηση χύδην ξηρού φορτίου, όπως μετράται με τις εισαγωγές, έχει μειωθεί σχεδόν κατά 9% από έτος μέχρι σήμερα. Οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος παραμένουν ιδιαίτερα αδύναμες, οι εισαγωγές άνθρακα μειώθηκαν κατά 16% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ οι εισαγωγές σιτηρών είναι ισόπεδες. Μια τέτοια σημαντική πτώση των όγκων θα έπρεπε φυσικά να έχει οδηγήσει σε μείωση των ναύλων, ή τουλάχιστον σε κάποιο μέτρο. Ωστόσο, η σημαντική μετατόπιση των εμπορικών συναλλαγών σε συνδυασμό με μια σημαντική αλλαγή στις ροές άνθρακα και σιτηρών λόγω του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία, κατάφεραν να μετριάσουν το σημαντικό πλήγμα από μια εύθραυστη κινεζική οικονομία. Μια τέτοια θεμελιώδης αλλαγή δεν θα διαρκέσει πολύ, αλλά προς το παρόν (και πιθανώς για τους επόμενους μήνες), παρέχει ένα τόσο απαραίτητο μαξιλάρι στην κυκλική αδυναμία που προέρχεται από την Ασία. Εάν η αγορά ξηρού χύδην φορτίου καταφέρει να "γεφυρώσει" μια τέτοια ανισορροπία μέχρι να καρποφορήσουν οι κινεζικές προσπάθειες τόνωσης, ωθώντας έτσι τη ζήτηση εισαγωγών για εμπορεύματα πίσω, τότε μια κατά τα άλλα σοβαρή πτώση θα είχε αποφευχθεί προς όφελος των ιδιοκτητών ξηρού φορτίου.

*(Από capital.gr)