Με στόχο την έναρξη της παραγωγής το 2025, το εργοστάσιο εκτιμάται ότι θα έχει αρχική ετήσια ικανότητα παραγωγής 23 γιγαβατώρες (Gwh) με τον επόμενο στόχο να εντοπίζεται σε μία αύξηση της παραγωγής στις 33 Gwh, μετά το αρχικό επίπεδο παραγωγικής λειτουργίας της αναφερόμενης εργοστασιακής μονάδας.
Η κοινοπραξία για την κατασκευή του εργοστασίου θα δημιουργήσει 1.400 νέες θέσεις εργασίας και η επένδυση θα μπορούσε να ξεπεράσει σταδιακά τα 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια (2,89 δισεκατομμύρια ευρώ).
Η Ιντιάνα ανακοίνωσε ότι το πρόγραμμα για την κατασκευή και λειτουργία της εργοστασιακής μονάδας εντάσσεται νόμιμα σε κίνητρα τουλάχιστον 186,5 εκατομμυρίων δολαρίων (174,02 εκατομμύρια ευρώ) συμπεριλαμβανομένων και πρόσθετων παροχών που δεν προσδιορίστηκαν. Τα πρόσθετα κίνητρα παρέχονται από την πόλη Κόκομο, την Κομητεία Χάουαρντ, την Duke Energy που δραστηριοποιείται στην Ιντιάνα, αλλά και τη δημόσια εταιρία Northern Indiana Public Service Company.
Η Stellantis αυξάνει την παραγωγή υβριδικών οχημάτων, αλλά υστερεί έναντι μερικών από τους ανταγωνιστές της στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων που καλύπτουν τις ενεργειακές ανάγκες τους με τη χρήση μπαταριών στις ΗΠΑ.
Ο εκτελεστικός διευθυντής της Stellantis Κάρλος Ταβάρες δήλωσε στη διάρκεια βιντεοδιάσκεψης ότι αναμένει πως μία έλλειψη μπαταριών για οχήματα θα πλήξει τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας τη διετία 2024-2025, καθώς οι κατασκευαστές προσπαθούν να αυξήσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ ταυτόχρονα κατασκευάζουν νέες εργοστασιακές μονάδες παραγωγής μπαταριών.
Αλλά καθώς οι νέες εργοστασιακές μονάδες παραγωγής μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των πέντε μονάδων που έχουν προγραμματιστεί να κατασκευαστούν από την Stellantis στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική, θα αρχίζουν να αυξάνουν την παραγωγή τους, ο Ταβάρες δήλωσε πως αναμένει μία έλλειψη στις πρώτες ύλες για την παραγωγή μπαταριών.
Κατά την άποψη του Ταβάρες, η έλλειψη των πρώτων υλών θα απειλήσει την υλοποίηση των σχεδίων που έχει καταρτίσει η αυτοκινητοβιομηχανία για την περίοδο 2027-2028.
Το νέο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών της Stellantis στο Κόκομο θα βρίσκεται κοντά στις τρεις υπάρχουσες μονάδες παραγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης που βρίσκονται στο στάδιο μετάβασης της παραγωγής τους στα ηλεκτρικά οχήματα.
Ο Ταβάρες είπε ότι το πότε και το πώς η εταιρία θα επαναπροσδιορίσει τις υπάρχουσες εργοστασιακές μονάδες για την παραγωγή εξαρτημάτων ηλεκτρικών οχημάτων αντί των εξαρτημάτων των κινητήρων εσωτερικής καύσης, “θα εξαρτηθεί από τους κανονισμούς για τις εκπομπές των ρύπων.”
Ο ίδιος τόνισε ότι δεν θα είναι εύκολη η μετακίνηση των εργαζομένων από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ή τις μονάδες, που βρίσκονται σε μεταβατικό στάδιο παραγωγής, στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. “Είναι ένας διαφορετικός πλανήτης,” τόνισε χαρακτηριστικά ο Ταβάρες.
Την προηγούμενη χρονιά, η Stellantis ανακοίνωσε ότι προγραμματίζει να διαθέσει 35 δισεκατομμύρια δολάρια (32,66 δισεκατομμύρια ευρώ) στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και λογισμικού σε παγκόσμιο επίπεδο μέχρι το 2025.
Η Samsung SDI ανακοίνωσε χθες, Τρίτη, έπειτα από την κατάθεση σχετικών εγγράφων ότι προγραμματίζει την επένδυση 1,3 δισεκατομμυρίου δολαρίων (1,21 δισεκατομμυρίου ευρώ) μέχρι τον Αύγουστο του 2025 στο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών της κοινοπραξίας της με την Stellantis. Το ποσό αυτό, μπορεί να αυξηθεί στο 1,6 δισεκατομμύριο δολάρια (1,49 δισεκατομμύριο ευρώ) έπειτα από συζητήσεις μεταξύ των δύο εταιριών στο μέλλον.
Τον Μάρτιο, η Stellantis και η LG Energy Solution ανακοίνωσαν ότι θα επενδύσουν 4,1 δισεκατομμύρια δολάρια (3,83 δισεκατομμύρια ευρώ) για μία κοινοπραξία ενός εργοστασίου παραγωγής μπαταριών στον Καναδά, με ετήσια παραγωγική δυνατότητα μεγαλύτερη από τις 45 Gwh.
Η Σίντι Εστράντα, αντιπρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων United Auto Workers δήλωσε ότι το συνδικάτο “προσβλέπει στη διαπραγμάτευση μιας συμφωνίας με τη Stellantis, η οποία θα εντάξει το νέο εργοστάσιο στο πλαίσιο της κύριας συμφωνίας για το παραδοσιακό επίπεδο μισθών και τις παροχές” των εργαζομένων.
Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, στο πλαίσιο επίσκεψης του στη Samsung στη Νότια Κορέα την Παρασκευή, παρότρυνε τις εταιρίες “να εισέλθουν σε συνεργασίες” με “με μέλη της συνδικαλιστικής ένωσης American union,” τονίζοντας ότι οι κοινοπραξίες “που παράγουν μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, θα γίνουν ισχυρότερες μέσω συλλογικών διαπραγματευτικών σχέσεων με τις αμερικανικές ενώσεις” των εργαζομένων.