Μια δυσλειτουργία στο διυλιστήριο Schwechat του πετρελαϊκού κολοσσού OMV το Σάββατο ανάγκασε την κυβέρνηση να διαθέσει ποσότητες από τα στρατηγικά της αποθέματα βενζίνης, ενώ η OMV παλεύει με τις επενδύσεις της στη Ρωσία. Το διυλιστήριο Schwechat είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα διυλιστήρια εσωτερικού της Ευρώπης, στο οποίο η OMV αποστάζει και διυλίζει αργό πετρέλαιο και ημιέτοιμα προϊόντα.

 

«Ενεργούμε γρήγορα και απελευθερώνουμε μέρος του αποθέματος, ώστε να μην υπάρξουν εμπλοκές», δήλωσε ο καγκελάριος Καρλ Νεχάμερ.

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε την αποδέσμευση 112.000 τόνων βενζίνης και 56.000 τόνων ντίζελ. Η διάθεση αυτή θα καλύψει μια περίοδο περίπου 14 ημερών, ενώ η OMV δεν ήταν μέχρι στιγμής σε θέση να προσδιορίσει για πόσο καιρό θα διαρκέσει η «τεχνική βλάβη» του διυλιστηρίου.

Πρόκειται για άλλο ένα σημείο προβλήματος για την OMV, η οποία σταμάτησε να εισάγει ρωσικό πετρέλαιο τον Μάρτιο και πρέπει τώρα να παλέψει με τους στενούς επιχειρηματικούς δεσμούς της με τη Ρωσία.

Η OMV ήταν μέλος της δυτικής επενδυτικής κοινοπραξίας που συγχρηματοδότησε τον αμφιλεγόμενο αγωγό Nord Stream 2 μαζί με το Κρεμλίνο. Η εταιρεία είχε επίσης επεκτείνει το 2018 τη μακροπρόθεσμη σύμβαση για τις παραδόσεις φυσικού αερίου με την Gazprom έως το 2040, χωρίς ρήτρα εξόδου.

Η OMV, σύμφωνα με τον πρόεδρο του εποπτικού συμβουλίου της εταιρείας, θα επιδιώξει την επανεξέταση των αποφάσεων του πρώην διευθύνοντος συμβούλου Ράινερ Σίλε, οι επενδύσεις του οποίου στη Ρωσία και ο ανασταλμένος αγωγός φυσικού αερίου Nord Stream 2 αποδείχθηκαν εκ των υστέρων λάθος.

«Πρέπει να ειπωθεί τόσο ξεκάθαρα: Οι επενδύσεις ήταν – εκ των υστέρων εξεταζόμενες – ένα λάθος. Αν τώρα πρέπει να διαγράψουμε δύο δισεκατομμύρια το πρώτο τρίμηνο του 2022, όλοι οι εμπλεκόμενοι πρέπει να σταματήσουν να προσπαθούν να υπερασπιστούν τις αποφάσεις», πρόσθεσε ο Μαρκ Γκάρετ, επικεφαλής του εποπτικού συμβουλίου.

euractiv.gr