Γερμανία:« Όχι» Kατασκευαστών στην Aκύρωση των Πριμοδοτήσεων Αγοράς Ηλεκτρονικών Αυτοκινήτων που Εξήγγειλε ο Λίντνερ

Γερμανία:« Όχι» Kατασκευαστών στην Aκύρωση των Πριμοδοτήσεων Αγοράς Ηλεκτρονικών Αυτοκινήτων που Εξήγγειλε ο Λίντνερ
energia.gr
Δευ, 20 Ιουνίου 2022 - 12:15

Σε συνέντευξή του στη Welt am Sonntag, ο υπουργός Οικονομικών Christian Lindner (FDP) ανακοίνωσε την πρόθεσή του να ακυρώσει το επιδότηση αγοράς για τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα. Για την Ένωση Διεθνών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, αυτό θα αποτελούσε "σοβαρή παραβίαση της εμπιστοσύνης". Η Ένωση Διεθνών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (VDIK) διαμαρτυρήθηκε για τις δηλώσεις του ομοσπονδιακού υπουργού Οικονομικών Christian Lindner (FDP) στην Welt am Sonntag για επικείμενη ακύρωση

των πριμοδοτήσεων αγοράς ηλεκτρονικών αυτοκινήτων. "Για καλό λόγο, προκειμένου να επιτευχθούν οι εθνικοί στόχοι για το κλίμα, τα κυβερνητικά κόμματα ανακοίνωσαν στη συμφωνία συνασπισμού την περαιτέρω ανάπτυξη και τη συνέχιση της πριμοδότησης αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2025", δήλωσε ο πρόεδρος του VDIK Reinhard Zirpel, σύμφωνα με ανακοίνωση που εκδόθηκε το Σαββατοκύριακο.

"Οι κατασκευαστές ηλεκτρονικών οχημάτων και οι πελάτες τους βασίζονται σε αυτό. Μια απότομη διακοπή της πριμοδότησης των ηλεκτρονικών αυτοκινήτων θα σήμαινε επομένως σοβαρή παραβίαση της εμπιστοσύνης".

Ο Zirpel προειδοποίησε για την ύφεση της γερμανικής αγοράς ηλεκτρονικών αυτοκινήτων και την αύξηση των εκπομπών CO₂ από τις μεταφορές. "Η συζήτηση για τον τερματισμό των πριμοδοτήσεων αγοράς μόνο για τα ηλεκτρικά οχήματα προκαλεί ήδη τεράστια αβεβαιότητα επί του παρόντος. Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα πρέπει να βάλει αμέσως τέλος σε αυτή την κερδοσκοπία", δήλωσε.

Νωρίτερα, ο ομοσπονδιακός υπουργός Οικονομικών Λίντνερ είχε ταχθεί υπέρ της κατάργησης των ασφαλίστρων αγοράς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. "Απλώς δεν μπορούμε να αντέξουμε άλλο τις άστοχες επιδοτήσεις", δήλωσε στη Welt am Sonntag. "Αν κάνω ό,τι θέλω, θα καταργηθούν, για παράδειγμα, τα πριμ αγοράς για τα ηλεκτρικά οχήματα και τα plug-in υβριδικά. Μέχρι τώρα, τα αυτοκίνητα επιδοτούνταν με έως και 20.000 ευρώ κατά τη διάρκεια της ζωής τους, ακόμη και για τους υψηλά αμειβόμενους. Αυτό είναι πάρα πολύ. Μπορούμε να εξοικονομήσουμε δισεκατομμύρια εκεί, τα οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πιο λογικά".

Ο υπουργός Οικονομικών επιμένει ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση πρέπει να συμμορφωθεί με το φρένο χρέους, το οποίο ανεστάλη κατά την πανδημία  και πάλι το 2023. Ο Λίντνερ θέλει να δώσει προτεραιότητα στα έργα. Στις αρχές Ιουλίου, το υπουργικό συμβούλιο θα εγκρίνει το σχέδιο προϋπολογισμού.

capital.gr