Η κρατική εταιρεία Bulgartransgaz επεξεργάζεται διάφορα έργα για τη σύνδεση δικτύων υδρογόνου μεταξύ Βουλγαρίας και Ελλάδας, εξήγησε ο εκτελεστικός διευθυντής της Bulgartransgaz Βλαντιμίρ Μαλίνοφ κατά τη διάρκεια του Οικονομικού Φόρουμ ΙΙΙ της Σόφιας. Τα έργα επεξεργάζονται από κοινού με την ελληνική πλευρά. Ο Μαλίνοφ πρόσθεσε ότι θα βρίσκεται στην Αθήνα την επόμενη εβδομάδα

για να μιλήσει γι’ αυτά. Σύμφωνα με τον ίδιο, η απαίτηση είναι να υπάρχει τουλάχιστον 5% συνδεσιμότητα την 1η Ιανουαρίου 2025, αλλά έχουν τεθεί πιο φιλόδοξοι στόχοι – σε αυτή την περίοδο να επιτευχθεί 10-15% συνδεσιμότητα.

Υπάρχει επίσης ένα κοινό σχέδιο για τη σύνδεση της Σόφιας και της Θεσσαλονίκης με αγωγό υδρογόνου.

Ο χρόνος για το φυσικό αέριο και το μέλλον για το υδρογόνο δεν τελειώνει, πιστεύει ο Μαλίνοφ. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι τρέχουσες κρίσεις αποτελούν περισσότερο μια ευκαιρία για ανάπτυξη και αντιμετώπιση των προκλήσεων.

Η ενεργειακή μετάβαση σχετίζεται επίσης με την ενεργειακή ασφάλεια, δήλωσε ο Μαλίνοφ. Σύμφωνα με τον ίδιο, το φυσικό αέριο δεν είναι ρωσικό, δεν είναι μη διαθέσιμο και δεν είναι ακριβό. Ως εκ τούτου, θα παραμείνει η ενέργεια της μετάβασης σε δύσκολους οικονομικούς και γεωπολιτικούς καιρούς. Από εδώ και πέρα είναι η μετάβαση στο υδρογόνο. Αλλά το υδρογόνο δεν είναι ανταγωνιστής, θα είναι συμπλήρωμα του φυσικού αερίου, σχολίασε ο επικεφαλής της Bulgartransgaz. Πρόσθεσε ότι με την πάροδο του χρόνου, η αναλογία του πράσινου υδρογόνου προς το φυσικό αέριο θα αυξηθεί.

Όσον αφορά τη διαφοροποίηση των πηγών φυσικού αερίου – τα θεμέλια έχουν τεθεί με την απόφαση να γίνει η πρώτη επένδυση κρατικής εταιρείας εκτός της επικράτειας της Βουλγαρίας με τη συμμετοχή της Bulgartransgaz στον τερματικό σταθμό υγροποιημένου αερίου. Ο Μαλίνοφ είναι πεπεισμένος ότι ο τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου θα είναι έτοιμος για λειτουργία το αργότερο την 1η Ιανουαρίου 2024 και θα δώσει στη Βουλγαρία μια διαφορετική πηγή και ανταγωνιστική τιμή.

Ο τερματικός σταθμός βρίσκεται κοντά στην ελληνική πόλη της Αλεξανδρούπολης. Η Bulgartransgaz είναι μεταξύ των μετόχων με ποσοστό 20%. Ο τερματικός σταθμός θα συνδεθεί με το ελληνικό δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου μέσω αγωγού μήκους 28 χιλιομέτρων. Μέσω των υφιστάμενων διαδρομών, το αέριο θα μπορεί να φτάσει στη Βουλγαρία, τη Σερβία, καθώς και τη Βόρεια Μακεδονία.

Το άλλο έργο – για την επέκταση της υπόγειας αποθήκης φυσικού αερίου στο Chiren της Βουλγαρίας, θα εξυπηρετεί όχι μόνο τη Βουλγαρία αλλά και τις χώρες της περιοχής. Η επέκταση, μαζί με την επένδυση στον τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου, θα δώσει μεγαλύτερη σταθερότητα στην αγορά, δήλωσε ο Μαλίνοφ, προσθέτοντας ότι ταυτόχρονα πρέπει να εργαστούμε ενεργά για την ανάπτυξη του υδρογόνου, τόνισε ο Μαλίνοφ.

euractiv.gr