ΕΕ και Κινητά Τηλέφωνα Vs. Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα: Έτσι Προσβάλουν τη Λογική

ΕΕ και Κινητά Τηλέφωνα Vs. Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα: Έτσι Προσβάλουν τη Λογική
Του Σωτήρη Καμενόπουλου*
Σαβ, 9 Ιουλίου 2022 - 09:20

[Το παρακάτω ενδιαφέρον άρθρο του δρος Σωτήρη Καμενόπουλου, όπως δημοσιεύθηκε στο defence-point.gr, αναλύει τις τραγικές αντιφάσεις και ασυνέπειες της "πράσινης" πολιτικής της ΕΕ, οι οποίες, δεν χαρακτηρίζονται απλώς από παραλογισμό αλλά από μία έντονη και όλο και πιο σκληρή ταξικότητα, η οποία είναι μαθηματικώς βέβαιον ότι θα οδηγήσει τους ευρωπαϊκούς λαούς σε κοινωνικές εκρήξεις, τους πρώτους κραδασμούς των οποίων ήδη βλέπουμε...]. Αφορμή για το σημερινό σημείωμα αποτελεί ένα αρκετά ενδιαφέρον άρθρο για την ιστορική εξέλιξη των κινητών τηλεφώνων. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο άρθρο «το πρώτο κινητό τηλέφωνο που κατασκεύασε το 1956 μία από τις πρωτοπόρες εταιρείες, η σουηδική Ericsson, ζύγιζε 40 κιλά και συνήθως τοποθετούνταν αποκλειστικά σε πολυτελείς λιμουζίνες

Ας συνδέσουμε τα παραπάνω με την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων – παραλληλίζοντας τις αγορές τους – και με το πρόσφατο ψήφισμα στο Ευρωκοινοβούλιο για την άρον-άρον απαγόρευση παραγωγής συμβατικών αυτοκινήτων το 2035.

Το πρώτο κινητό τηλέφωνο κατασκευάσθηκε το 1956, δηλαδή πριν 66 χρόνια και είχαν τη δυνατότητα να το αποκτήσουν μόνο οι κροίσοι, όχι περισσότεροι από 100 σε όλο τον κόσμο, διότι ήταν ασύλληπτα ακριβό. Επίσης, το πρώτο σύγχρονο κινητό κατασκευάσθηκε το 1986 από τη Motorola και κόστιζε 4 χιλιάδες δολάρια! Δηλαδή πέρασαν 28 ολόκληρα χρόνια από το 1956 μέχρι να πέσει το κόστος των κινητών στα 4 χιλιάδες δολάρια.

Το κινητό δε, χρειαζόταν 10 ώρες φόρτισης. Έπρεπε να περάσουν πολλά χρόνια ακόμη από το 1986, ας πούμε για ακόμα 10-15 χρόνια, μέχρι να φτάσουμε στο επίπεδο όπου έπεσε το κόστος των κινητών σε ανεκτά επίπεδα για τους καταναλωτές, ταχύτητα φόρτισης κ.λπ.

Πολύ σημαντική παρατήρηση: Κανένα κράτος-πατερούλης δεν επέβαλλε την αλλαγή της τεχνολογίας από τα σταθερά προς τα κινητά. Αυτή η μετάβαση μάλιστα πραγματοποιήθηκε χωρίς κρατικές επιδοτήσεις. Η μετάβαση αυτή επιβλήθηκε από τις ανάγκες των καταναλωτών…από την αγορά…από την ελεύθερη οικονομία.

Πως είναι δυνατόν οι Ευρωβουλευτές να ψηφίζουν την απαγόρευση παραγωγής συμβατικών αυτοκινήτων μέχρι το 2035 (δηλαδή σε 13 χρόνια από σήμερα!) όταν κατ’ αντιστοιχία με τα κινητά τηλέφωνα, σήμερα στο επίπεδο τεχνολογίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, της τιμής τους και της φόρτισής τους βρισκόμαστε στο αντίστοιχο «1986» των κινητών; Ίσως ούτε καν στο «1986», καθώς υπολείπεται τεράστιος αριθμός σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως. Ίσως βρισκόμαστε στο «1956» των κινητών…

Επιπλέον, είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί τέτοια βίαιη μετάβαση χωρίς να υπάρχουν οι πρώτες ύλες; Χωρίς να έχει προηγουμένως εξασφαλισθεί η αλυσίδα αξίας (value chain) των πρώτων υλών; Όταν αυτές ελέγχονται σχεδόν εξ’ ολοκλήρου από την Κίνα; Ήδη η αγορά του αυτοκινήτου έχει καταρρεύσει. Ποιος ωφελείται από το ψήφισμα των Ευρωβουλευτών; Η Κίνα.

Απαιτούν μάλιστα οι Ευρωβουλευτές να πληρώσουμε εμείς οι φορολογούμενοι τη δημιουργία των σημείων φόρτισης, δηλαδή των «βενζινάδικων» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων! Σαν να είχε επιβάλλει ο Henry Ford τη δεκαετία του 1920 τη δημιουργία εκατομμυρίων βενζινάδικων ανά τον κόσμο με χρήματα των καταναλωτών! Θα τρελαθούμε τελείως;

Με το κόστος κτήσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου να αγγίζει στα ουράνια και να μην μπορεί πια ο μέσος Ευρωπαίος πολίτης να κυκλοφορεί με αυτοκίνητο; Ήδη ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών προανήγγειλε ότι θα κοπούν οι επιδοτήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό θα επιφέρει περαιτέρω εκτόξευση της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ποιοι θα τα αγοράζουν;

Στο τέλος θα κυκλοφορούν μόνο οι κροίσοι και τα παιδιά μας θα μετακινούνται με τα πόδια; Ωσάν πληβείοι στη γαλέρα; Αλήθεια, περιμένουν οι αριστεροί και δεξιοί Ευρωβουλευτές να μη γίνει κοινωνική έκρηξη;

Περιμένουν οι αριστεροί και δεξιοί Ευρωβουλευτές να μην αντιδράσουν οι Ευρωπαϊκές κοινωνίες; Χωρίς να καταρρεύσουν πολιτικά κόμματα και κυβερνήσεις; Από πολύ δύσκολο έως αδύνατο. με την ευκαιρία, να μαθαίναμε ποιοι Έλληνες Ευρωβουλευτές ψήφισαν αυτό το παρανοϊκό “νομοθέτημα“;

Ο Δυτικός πολιτισμός άκμασε λόγω της ανάπτυξης των τηλεπικοινωνιών και των εύκολων και φτηνών μετακινήσεων. Το ψήφισμα της Ευρωβουλής οδηγεί σε περαιτέρω οικονομική επιδείνωση τις ευρωπαϊκές κοινωνίες και διάλυσης της μεσαίας αστικής τάξης. Πρόκειται κυριολεκτικά για οικονομική αυτοκτονία. Σκέτη παράνοια!

*Ο Δρ. Σωτήρης Ν. Καμενόπουλος, είναι κάτοχος Διδακτορικού Διπλώματος από τη Σχολή Μηχανικών Ορυκτών Πόρων του Πολυτεχνείου Κρήτης.