ΗΠΑ: Αντίθετες Πολιτικές για Νέα Πρατήρια Καυσίμων και Σταθμούς Φόρτισης Αυτοκινήτων

ΗΠΑ: Αντίθετες Πολιτικές για Νέα Πρατήρια Καυσίμων και Σταθμούς Φόρτισης Αυτοκινήτων
energia.gr
Δευ, 25 Ιουλίου 2022 - 09:55

Τα νέα πρατήρια καυσίμων ή για την ακρίβεια η απαγόρευση της κατασκευής τους είναι το νέο πεδίο αντιπαράθεσης στις ΗΠΑ, στον μακρύ δρόμο για τον πλήρη εξηλεκτρισμό των οδικών μετακινήσεων. Όπως αναφέρουν οι FT, το πολιτικό χάσμα που κυριαρχεί στη χώρα σχετικά με τον καλύτερο τρόπο αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής αποτυπώνεται στις εντελώς διαφορετικές προτάσεις για τα νέα πρατήρια καυσίμων στο Λος Άντζελες της Καλιφόρνια και στο Ράλεϊ της Βόρειας Καρολίνας.

Το Λος Άντζελες έγινε η τελευταία πόλη των ΗΠΑ που πρότεινε την απαγόρευση νέων πρατηρίων, ακολουθώντας τα βήματα τεσσάρων άλλων πόλεων της Καλιφόρνια που έχουν περιορίσει την τοποθέτηση νέων αντλιών.
Αλλά το κίνημα για τον περιορισμό της βενζίνης και την επιτάχυνση της μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχει επεκταθεί σε πολιτείες όπως η Βόρεια Καρολίνα. Για παράδειγμα στο Ράλεϊ, ένας νομοθέτης έχει γράψει ένα νομοσχέδιο που προτείνει να καταστραφούν οι φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εκτός εάν χτιστούν περισσότερα πρατήρια βενζίνης δίπλα τους.

Η αντίθεση αυτή υπογραμμίζει τις αποκλίνουσες στάσεις στην Αμερική απέναντι στην πίεση της κυβέρνησης Μπάιντεν για ηλεκτρικά οχήματα ως μέρος μιας προσπάθειας περιορισμού της κλιματικής αλλαγής με τη σταδιακή κατάργηση της χρήσης ορυκτών καυσίμων.

Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν ζήτησε τα μισά από όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται στις ΗΠΑ να είναι ηλεκτρικά έως το 2030, από 2% το 2021, σύμφωνα με τον IEA. Η Αρχή Προστασίας του Περιβάλλοντος εκτιμά ότι οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από τις μεταφορές αντιπροσωπεύουν το 27% των συνολικών εκπομπών των ΗΠΑ, καθιστώντας τις τη μεγαλύτερη μεμονωμένη συνεισφορά.
«Βλέπουμε ένα μικρό πολιτιστικό χάσμα στο παιχνίδι όπου περισσότεροι αστικοί Αμερικανοί που μπορούν να υιοθετήσουν έναν τρόπο ζωής EV βλέπουν τα βενζινοκίνητα οχήματα ως ρυπογόνα και επιζήμια, και περισσότεροι Αμερικανοί της υπαίθρου βλέπουν την ώθηση των EV ως αντιπαθητική στους περιορισμούς στον τρόπο ζωής τους », δήλωσε ο Philip Rossetti, ανώτερος συνεργάτης στο R Street Institute, ένα think-tank που υποστηρίζει τις ελεύθερες αγορές.Η Petaluma, μια πόλη 60.000 κατοίκων της Καλιφόρνια, έγινε το πρώτο μέρος στον κόσμο που απαγόρευσε τα νέα πρατήρια καυσίμων όταν ψήφισε έναν τοπικό νόμο πέρυσι που άλλαξε τους κώδικες δόμησης όχι μόνο για την απαγόρευση νέων τοποθεσιών αλλά και για τον περιορισμό της επέκτασης των υπαρχόντων πρατηρίων.

Έκτοτε τέσσερις πόλεις της πολιτείας ακολούθησαν το παράδειγμά τους, ενώ αρκετές άλλες εξετάζουν παρόμοιους νόμους, συμπεριλαμβανομένης της Βηθλεέμ, στην πολιτεία της Νέας Υόρκης και του Λος Άντζελες, που θα γίνει η μεγαλύτερη πόλη των ΗΠΑ που θα απαγορεύσει νέους σταθμούς.

Η Καλιφόρνια που πλήττεται από την ξηρασία έχει μερικές από τις πιο φιλικές προς το κλίμα πολιτικές στις ΗΠΑ, με σχέδια να σταματήσει την πώληση όλων των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων έως το 2035, αλλά η θέα από τη Βόρεια Καρολίνα είναι αντίστροφη. Εκεί, οι προσπάθειες για μπλοκάρισμα της αντικατάστασης των πρατηρίων με ηλεκτρικούς φορτιστές κερδίζουν έδαφος.
Ο Μπεν Μος της Βόρειας Καρολίνας, ένας Ρεπουμπλικανός νομοθέτης, εισήγαγε ένα νομοσχέδιο στη Βουλή της πολιτείας που προτείνει την καταστροφή των φορτιστών που κατασκευάζονται σε δημόσια περιουσία εάν δεν παρέχεται επίσης αντλία βενζίνης και θα απαγορεύει στην κυβέρνηση της πολιτείας να χρηματοδοτεί νέους φορτιστές χωρίς επίσης να χρηματοδοτεί αντλία βενζίνης.

Το νομοσχέδιο για τις υποδομές Μπάιντεν περιείχε 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια που προορίζονταν για την ανάπτυξη υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε χρηματοδότηση που διατίθεται στις πολιτείες για την κατασκευή υποδομής φόρτισης μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων.
«Οι φορολογούμενοι δεν πρέπει να πληρώνουν το λογαριασμό για «δωρεάν» σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε κρατικές και τοπικές κυβερνητικές περιουσίες, εκτός εάν στις ίδιες τοποθεσίες προσφέρουν βενζίνη ή ντίζελ χωρίς χρέωση», έγραψε ο Μος στο Twitter. «Πρέπει να κάνουμε περισσότερα για να αυξήσουμε την αμερικανική παραγωγή ενέργειας».
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία οδήγησε την ενεργειακή ασφάλεια στην πολιτική ατζέντα και βοήθησε να ωθήσουν τις τιμές του φυσικού αερίου σε υψηλά ρεκόρ, καθιστώντας πολιτική ευθύνη για τον Μπάιντεν ενόψει των ενδιάμεσων εκλογών του Νοεμβρίου.

Στην Ουάσιγκτον, οι Δημοκρατικοί νομοθέτες έχουν στοχοποιηθεί επειδή πρότειναν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να είναι η απάντηση στις υψηλές τιμές της βενζίνης. Πρόσφατα η Δημοκρατική βουλευτής Debbie Stabenow παρουσιάστηκε ως άσχετη επειδή επαίνεσε την ικανότητα του ηλεκτρικού της αυτοκινήτου να την πάει από το Μίσιγκαν στην Ουάσιγκτον χωρίς να χρειάζεται να ανησυχεί για το κόστος των καυσίμων.

Από την πλευρά του, ο Ρεπουμπλικανός βουλευτής της  Πενσυλβάνια Μάικ Κέλι, επεσήμανε ότι ενώ το μέσο κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου ήταν 60.000 δολάρια, το μεσαίο εισόδημα των ψηφοφόρων του ήταν 54.627 δολάρια.

Ηδη το Αμερικανικό Ινστιτούτο Πετρελαίου, το λόμπι της βιομηχανίας πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει προειδοποιήσει για μια «βιαστική μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα» και επισημαίνει ότι οι προσπάθειες υποστήριξης των ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσαν να περιορίσουν τις επιλογές μεταφοράς. Ο Μάικ Σόμερς, ο πρόεδρος της ομάδας, λέει ότι οι προσπάθειες της κυβέρνησης να επιδοτήσει τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι «δαπανηρές για τους φορολογούμενους και τους καταναλωτές».

Ο πρόεδρος Μπάιντεν έχει προτείνει πίστωση φόρου αξίας έως και 12.500 δολαρίων ανά όχημα για να βοηθήσει όσους αγοράζουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, ο νόμος αυτός έχει σταματήσει στο Κογκρέσο οπου οι εκπτώσεις φόρου αντιμετωπίζουν την αντίθεση του Δημοκρατικού γερουσιαστή στη Δυτική Βιρτζίνια Τζο Μάντσιν - του οποίου υποστηρικτές είναι εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου.