Η Toyota Motor ανακοίνωσε χειρότερο από ό,τι αναμενόταν πλήγμα (42%) στα λειτουργικά κέρδη τριμήνου, καθώς η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία υπέστη πιέσεις από τους περιορισμούς στην προσφορά και την αύξηση του κόστους. Τα λειτουργικά κέρδη για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, βυθίστηκε στα 578,66 δισ. γιεν (4,3 δισ. δολάρια) από τα 997,4 δισ. γιεν πριν από ένα χρόνο.

 

Έχει επανειλημμένως περικόψει τους μηνιαίους στόχους παραγωγής εξαιτίας της παγκόσμιας έλλειψης επεξεργαστών και των περιορισμών για τον κορονοϊό στα εργοστάσια στην Κίνα.

Αλλά το μέγεθος της πτώσης των κερδών απείχε πολύ από ό,τι ανέμεναν οι αναλυτές (μια μείωση της τάξης του 15%), και φάνηκε να ξαφνιάζει την αγορά, με αποτέλεσμα η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας να υποχωρεί κατά 3% μετά τα αποτελέσματα.

Παρά το δύσκολο τρίμηνο, η εταιρεία αυτοκινήτου διατήρησε τις εκτιμήσεις της για τα λειτουργικά κέρδη του έτους και το σχέδιό της να παράξει 9,7 εκατ. οχήματα αυτό το έτος.

Τα κέρδη στο α΄ τρίμηνο χρήσης επλήγη από περιορισμούς στην προσφορά, χαμηλότερες πωλήσεις και αύξηση του κόστους των υλικών, τόνισε εκπρόσωπος της Toyota.

Όπως και οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Toyota έχει να αντιμετωπίσει υψηλότερο κόστος και τους φόβους ότι ο πληθωρισμός παγκοσμίως θα μπορούσε να βάλει φρένο στην καταναλωτική ζήτηση.

Επίσης, η ιαπωνική εταιρεία περιέκοψε τους μηνιαίους στόχους της παραγωγής τρεις φορές στη διάρκεια του τριμήνου Απριλίου-Ιουνίου, και υποχώρησε 10% κάτω από τους αρχικούς στόχους, εξαιτίας των ελλείψεων στους ημιαγωγούς και της επίδρασης από τους περιορισμούς στην Κίνα.

capital.gr