Οι περιορισμοί στις προμήθειες φυσικού αερίου και η άνοδος των τιμών θα ενθαρρύνουν τα προγράμματα και τη χρήση πράσινου υδρογόνου στην Ευρώπη, ενώ θα κάνει το μπλε υδρογόνο λιγότερο ελκυστικό, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Shell. Ο Ben van Beurden τόνισε ότι οι τρέχουσες υψηλές τιμές κάνουν το μπλε υδρογόνο - που παράγεται

από μεθάνιο με το μεγαλύτερο μέρος του άνθρακα που ''συλλαμβάνεται'' και αποθηκεύεται - "λίγο δύσκολο".

«Νομίζω ότι για κάποιο διάστημα η Ευρώπη θα επικεντρωθεί πολύ στην παραγωγή πράσινου υδρογόνου», είπε ο Van Beurden σε αναλυτές την περασμένη εβδομάδα κατά τη διάρκεια μιας τηλεδιασκεψης για τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου της εταιρείας. «Και ίσως με την πάροδο του χρόνου, πράγματι, θα εξετάσουμε επίσης την εισαγωγή υδρογόνου – το οποίο μπορεί στη συνέχεια να είναι επίσης μπλε υδρογόνο, για παράδειγμα, εάν προέρχεται από χώρες πλούσιες σε φυσικό αέριο».

Ωστόσο, επεσήμανε ότι η Shell θα «οδηγείται μακροπρόθεσμα από την αξία του υδρογόνου στο σύστημα μεταφορών».

«Φυσικά, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει σύστημα μεταφοράς με βάση το υδρογόνο. Πρέπει να χτιστεί», πρόσθεσε ο Van Beurden. «Τελικά, η αύξηση της αξίας πρέπει να προέλθει από τη δημιουργία μιας υποδομής μεταφοράς υδρογόνου μέσω της Ευρώπης».

Αυτό θα καθοδηγηθεί από το πώς το υδρογόνο γίνεται ανταγωνιστικό έναντι των μεσαίων αποσταγμάτων - όπως το ντίζελ, τα καύσιμα αεριωθουμένων και το πετρέλαιο θέρμανσης - και το πόσο γρήγορα οι εταιρείες μεταφορών ή οι πελάτες τους θέλουν να απελευθερωθούν από τον άνθρακα, είπε.