Το εν λόγω σύστημα αγωγών εξακολουθεί να αποτελεί την βασική ενεργειακή αρτηρία μέσω της οποίας τροφοδοτούνται με αργό πετρέλαιο η Λευκορωσία, η Ουκρανία, η Ουγγαρία, η Τσεχία, η Σλοβακία καθώς και η Πολωνία και η Γερμανία ακόμα και σήμερα εν μέσω πολέμου. Έχει δε ενδιαφέρον ότι παρά την προσχώρηση των περισσότερων από τις ανωτέρω χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση εδώ και 20 χρόνια, αυτές εξακολούθησαν να προμηθεύονται αργό από την Ρωσία και το Καζακστάν (που και αυτό διοχετεύει ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής του μέσω του Ντρούζμπα) καθότι οι απαιτούμενες υποδομές για την δημιουργία εναλλακτικών διαδρόμων τροφοδοσίας και δύσκολο να κατασκευαστούν είναι και πολύ υψηλό κόστος προϋποθέτουν.
Επιπλέον, και πρέπει να αναφερθεί το επίμαχο αυτό θέμα, οι όροι προμήθειας και το ανταγωνιστικό κόστος που προσφέρεται από τις Ρωσικές εταιρείες παραγωγούς και την Transneft, την εταιρεία που διαχειρίζεται τον Ντρούζμπα, ήσαν και είναι παράγοντες που έχουν επιδράσει καταλυτικά ώστε οι ανωτέρω χώρες να εξακολουθούν να προμηθεύονται αργό πετρέλαιο μέσω του εν λόγω συστήματος το οποίο στην συνέχεια διυλίζουν σε εγχώριες μονάδες. Προκειμένου δε να εξασφαλισθεί η απρόσκοπτη μεταφορά του αργού μέσω του συστήματος Ντρούζμπα, η Transneft καταβάλει σε μηνιαία βάση σε ορισμένες από τις εμπλεκόμενες εταιρείες μεταφορικό κόμιστρο (transit fee) συμπεριλαμβανομένης και της Ουκρανικής UkrTransNafta ακόμα και τώρα.
Όταν δε η τακτική μηνιαία πληρωμή από την Transneft προς την UkrTransNafta ύψους $ 15 εκατ., αν και καταβληθείσα μέσω Ρωσικής τράπεζας δεν μπόρεσε να πιστωθεί εγκαίρως την 1 Αυγούστου στον τραπεζικό λογαριασμό της Ουκρανικής εταιρείας, που αν και εξαιρεθείσα από τις κυρώσεις της ΕΕ αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω της γνωστής γραφειοκρατίας της Κομισιόν, οι ωφελούμενοι κατά βάσει Ουκρανοί θεώρησαν απαραίτητο να κλείσουν τις βάνες και να σταματήσουν την ροή πετρελαίου προς την Ουγγαρία, την Τσεχία και την Σλοβακία διαδίδοντας, ψευδώς, ότι η διακοπή προήλθε από την Ρωσία. Και εάν δεν παρενέβαινε η Ουγγρική εταιρεία πετρελαίων MOL να καταβάλει απευθείας τα $ 15 εκατ. δολάρια στην UkrTransNafta, χωρίς ασφαλώς να έχει την παραμικρή υποχρέωση, δεν θα είχε αποκατασταθεί η ροή πετρελαίου μέσω του Ντρούζμπα με αποτέλεσμα τον πετρελαϊκό αποκλεισμό της μισής Ευρώπης και της δημιουργίας ενός ακόμα προβλήματος μαζί με τα πολλά άλλα που έχει επιφέρει η ενεργειακή κρίση.
Άρα βλέπουμε ότι η παραπληροφόρηση σε αυτόν τον πόλεμο δεν προέρχεται μόνο από την Ρωσία, η οποία ομολογουμένως διαθέτει προηγμένα συστήματα κυβερνο-πολέμου και παραπληροφόρησης, κατάλοιπα της KGB και του ψυχρού πολέμου, αλλά και από την άλλη πλευρά που μάλλον αθώα δεν είναι εάν κρίνουμε από την υπόθεση του Ντρούζμπα αλλά και από το μεγάλης κλίμακας λαθρεμπόριο όπλων που έχει επικερδώς αναπτύξει η Ουκρανία. Μια μικρή πτυχή του οποίου είδαμε πρόσφατα από το τραγικό δυστύχημα του μεταγωγικού αεροπλάνου Antonov που συνετρίβη τον περασμένο Ιούλιο έξω από την Καβάλα μεταφέροντας παράνομο Ουκρανικό πολεμικό υλικό «Σερβικής» προέλευσης.
Με δεδομένο τον νέο ψυχρό πόλεμο στον οποίο έχουμε εισέλθει -όπως εύστοχα παρατηρούν με πληθώρα στοιχείων και ενδιαφέρουσα ανάλυση οι Παν. Ρουμελιώτης και Βασ. Κορνάρος στο τελευταίο τους βιβλίο- η παραπληροφόρηση επανέρχεται σε μεγάλη κλίμακα υποστηριζόμενη αυτή την φορά από τα νέα μέσα του internet και των social media.