Νέο μικρό αυτοκίνητο, το οποίο θα πωλείται όσο ένα ακριβό... λάπτοπ, σχεδιάζει να κατασκευάσει ο όμιλος Renault- Νissan, σε συνεργασία με την ινδική εταιρεία παραγωγής μοτοσυκλετών Βajaj.

Νέο μικρό αυτοκίνητο, το οποίο θα πωλείται όσο ένα ακριβό... λάπτοπ, σχεδιάζει να κατασκευάσει ο όμιλος Renault- Νissan, σε συνεργασία με την ινδική εταιρεία παραγωγής μοτοσυκλετών Βajaj.

Το νέο μικρό αυτοκίνητο πόλης θα πωλείται τουλάχιστον στην αρχή σε χώρες του Τρίτου Κόσμου και θα έχει στόχο να ανταγωνιστεί το Νano τής (επίσης) ινδικής Τata, το οποίο θα πωλείται στην ίδια τιμή (2.500 δολάρια ή 1.700 ευρώ, περίπου).

Οι εταιρείες αυτές όμως δεν είναι οι μόνες που σκέφτονται να κατασκευάσουν τόσο μικρά αυτοκίνητα όπως αναφέρουν οι «Τάιμς του Λονδίνου». Το ράλι του πετρελαίου κάνει όλο και περισσότερες εταιρείες όπως είναι η Ηyundai, η Τoyota, η Volkswagen και η Ford να εξετάζουν την παραγωγή τέτοιων «σπαρτιάτικων» μινιμαλιστικών οχημάτων με ιδιαίτερα χαμηλή τιμή που θα πωλούνται τόσο σε καταναλωτές αναπτυσσόμενων οικονομιών, οι οποίοι δεν μπορούν να δαπανήσουν μεγαλύτερα ποσά για αυτοκίνητο, όσο και σε «οικολόγους» οδηγούς στη Δύση. Ήδη η Chrysler συνεργάζεται με την κινεζική Chery για την κατασκευή τέτοιων οχημάτων, ενώ η General Μotors έχει αφήσει να εννοηθεί ότι μπορεί να συνεργαστεί με την κινεζική Wuling για να κάνει το ίδιο. Η Volkswagen σκοπεύει από το 2010 να πωλεί ειδική έκδοση του Ρolo στην Ινδία με τιμή 3.500 δολάρια (2.300 ευρώ).

Κοινοπραξία Renault - Νissan - Βajaj

Η νέα εταιρεία που θα κατασκευάσει το ιδιαίτερα χαμηλού κόστους αυτοκίνητο θα ανήκει κατά 25% στη Νissan, 25% στη Renault και κατά 50% στην Βajaj. Η τιμή του αυτοκινήτου εκτιμάται ότι θα διαμορφώνεται σε 2.500 δολάρια χωρίς τους φόρους- όσο δηλαδή και το Νano της Τata, το οποίο αναμένεται ότι θα αρχίσει να κυκλοφορεί στους δρόμους της Ινδίας αργότερα φέτος. Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα η Τata εξαγόρασε από τη Ford τη Land Rover και την Jaguar.

Το νέο μικρό αυτοκίνητο των Renault, Νissan και Βajaj αρχικά θα διατεθεί για πώληση στην ινδική αγορά και αναμένεται να αρχίσει να κυκλοφορεί στους δρόμους το 2011. Σε πρώτη φάση, η κοινοπραξία εκτιμά ότι θα κατασκευάζει περίπου 400.000 τέτοια οχήματα τον χρόνο.

Οι εταιρείες σκοπεύουν έπειτα να εξάγουν το μικρό αυτοκίνητο που φέρει την κωδική ονομασία ULC και σε άλλα αναπτυσσόμενα κράτη, χρησιμοποιώντας το δίκτυο της Renault- Νissan. Και η Τata όμως έχει εκφράσει ενδιαφέρον να εξάγει το Νano της σε τρίτες χώρες, αν και στελέχη της έχουν δηλώσει ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί πριν να περάσουν κάποια χρόνια.


(Από την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, 14/05/2008)