Η στήλη επανέρχεται στο ζήτημα καθώς δεν χωρά αμφιβολία ότι οι ελληνικές εταιρείες του κλάδου, σε αγαστή συμπορεία με τις ευρωπαϊκές, εμφανίζονται απρόθυμες να συμμετέχουν στο σχέδιο της Κομισιόν. Όλες οι προσπάθειες να μεταπειστούν, έχουν αποτύχει έως τώρα, κυρίως επειδή οι μεγάλοι του χώρου δείχνουν να αδιαφορούν απολύτως για αυτή την προοπτική.
Το γεγονός ότι οι Βρυξέλλες παραμένουν προσηλωμένες στο σχέδιο και προτίθενται να το θέσουν σε εφαρμογή από τον ερχόμενο Απρίλιο, το μόνο που αποδεικνύει είναι το εύρος του σχίσματος. Ενημερωτικά και μόνο, σημιώνουμε ότι το σχέδιο προβλέπει ότι οι εταιρίες από κάθε χώρα-μέλος θα πρέπει να προμηθευτούν, μέσω της –αμφιλεγόμενης- πλατφόρμας, το 15% της ποσότητας φυσικού αερίου που είναι απαραίτητο για να γεμίσουν στο 90% οι ευρωπαϊκές αποθήκες έως τον προσεχή Οκτώβριο, οι οποίες βρίσκονται σήμερα στο 72% της χωρητικότητάς τους.
Στη φαρέτρα των επιχειρημάτων Κυβέρνησης και Βρυξελλών περιλαμβάνεται η ενίσχυση της διαπραγματευτικής ικανότητας των 27 να προσελκύουν “αξιόπιστους” προμηθευτές αερίου προκειμένου να ενισχυθεί και η ενεργειακή ασφάλεια για τον επόμενο χειμώνα. Αν ρωτήσεις όμως τους προμηθευτές, θα σου πουν πως οι κοινές προμήθειες δεν είναι αποτελεσματικό εργαλείο όταν αφορά σε ανταγωνιστικά προϊόντα, όπως το φυσικό αέριο, καθώς χρησιμοποιείται για την ανταγωνιστική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και για τη βιομηχανική παραγωγή. Εκτός αυτού, αντιτείνουν ότι το σχέδιο για την ευρωπαϊκή πλατφόρμα είναι κατ΄ουσίαν, δώρο-άδωρο, αφού σήμερα υπάρχει ισχυρή διαθεσιμότητα του καυσίμου, χάρη στη ραγδαία αποκλιμάκωση των τιμών και επισημαίνουν τον κίνδυνο να γυρίσουν, στο τέλος, μπούμερανγκ.