«Δεν Είναι Εύκολο να Είσαι Πράσινος»

«Δεν Είναι Εύκολο να Είσαι Πράσινος»
της Μαρια Μεντιλουτσε / Reuters
Πεμ, 16 Φεβρουαρίου 2023 - 17:38

Θα υπάρξουν πολλοί ηγέτες επιχειρήσεων που θα προβληματιστούν τώρα στις αρχές του 2023, και θα συμφωνήσουνε με τον Κέρμιτ τον βάτραχο: «Δεν είναι εύκολο να είσαι πράσινος»

Τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρήθηκε μια σειρά εκθέσεων που αφορούν εταιρείες και τις προσπάθειές τους να αντιμετωπίσουν την κλιματική αλλαγή. Η λογοδοσία είναι το «κλειδί» και οι επιχειρήσεις πρέπει να ανταποκρίνονται στις δεσμεύσεις τους. Ωστόσο, το συμπέρασμα ότι όλες οι εταιρικές ενέργειες για το κλίμα ισοδυναμούν με «πράσινο ξέπλυμα» είναι απλώς λάθος. Πολλές εταιρείες σημειώνουν απίστευτη πρόοδο και χαράσσουν πορεία αξιομίμητη από άλλες.

Ακούω τακτικά από εταιρικούς ηγέτες πόσο δύσκολη είναι η ανάπτυξη μιας αξιόπιστης στρατηγικής και σχεδίου απαλλαγής από τις εκπομπές ρύπων. Υπάρχουν επιχειρήσεις που εθελοντικά συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Επιστημονικά Αποδεδειγμένοι Στόχοι» (SBTi) και αφιερώνουν απίστευτο χρόνο και πόρους στις προσπάθειές τους για βιωσιμότητα.

Απλώς δεν έχουμε χρόνο για τη διασταύρωση των ασυνεπών κυβερνητικών πολιτικών, της διαφορετικής διασυνοριακής νομοθεσίας, των ακτιβιστών επενδυτών, του σκεπτικισμού των καταναλωτών σχετικά με τους διάφορους ισχυρισμούς από το μέτωπο του μάρκετινγκ και των επιθέσεων περί «πράσινου ξεπλύματος», όταν οι εκπομπές πρέπει να μειωθούν στο μισό έως το 2030.

Θα υπάρξουν πολλοί ηγέτες επιχειρήσεων που θα προβληματιστούν τώρα στις αρχές του 2023, και θα συμφωνήσουνε με τον Κέρμιτ τον βάτραχο: «Δεν είναι εύκολο να είσαι πράσινος».Θα προτιμούσα να δω ένα εκατομμύριο εταιρείες σε όλο τον κόσμο να σηκώνουν τα μανίκια τους και να συνεχίζουν να παραδίδουν ατελή σχέδια για την κλιματική αλλαγή σήμερα, αντί να χάνουν άλλη μία δεκαετία διαφωνώντας με τις λίγες χιλιάδες εταιρείες που έχουν ήδη ξεκινήσει για να εμφανίσουν άψογα προγράμματα.

Για να φθάσουμε σε τέτοια κλίμακα, θα χρειαστεί τελικώς οι κυβερνήσεις να θεσπίσουν ρυθμίσεις που να υποχρεώνουν τις εταιρείες να δράσουν. Πάντως, όσες πρωτοστατούν σήμερα στη μείωση των εκπομπών ανοίγουν τον δρόμο. Οι δομές και οι πρωτοβουλίες που βοήθησαν στην οικοδόμηση του «We Mean Business», συμπεριλαμβανομένων των SBTi, SME Climate Hub και άλλων, μπορεί να μην είναι τέλειες, αλλά βελτιώνονται μέρα με την ημέρα.

Η εμπειρία χιλιάδων εταιρειών, μεγάλων και μικρών, εδώ και πολλά χρόνια, καταδεικνύει τι πρέπει να πράξει κάθε εταιρεία: να κάνει μέτρηση εκπομπών και να θέσει επιστημονικούς στόχους, να καταρτίσει αξιόπιστο σχέδιο δράσης και να το υλοποιήσει, να συνηγορήσει υπέρ πολιτικών και ρυθμίσεων που θα επισπεύσουν την κινητοποίηση και να λογοδοτεί, δημοσιοποιώντας εκπομπές και αναφέροντας τις ελεγμένες εκπομπές ρύπων καθώς και τη σημειωθείσα πρόοδο. Ωστόσο, για να εξασφαλίσει πραγματικά μηδενικούς ρύπους σε ολόκληρους κλάδους και οικονομίες, κάθε εταιρεία πρέπει να αναφέρει ακριβή δεδομένα εκπομπών.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")