Ο κ. Δημήτριος αναφέρθηκε διεξοδικά στον βίο και στην πορεία του Πρεβελάκη, ως πανεπιστημιακού, διανοουμένου, συγγραφέα και, ιδιαιτέρως, ως επί σειράν ετών αρωγό και συνεργάτη του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Ιεράς Μητροπόλεως Γαλλίας. «Θέσατε πάντοτε τα ακαδημαϊκά σας ενδιαφέροντα –ακόμη και όταν αυτά σας οδήγησαν στη Σορβόννη– στην υπηρεσία της Εκκλησίας, σε έναν κόσμο κλυδωνιζόμενο, τις αναταράξεις του οποίου παρακολουθείτε στενά».
Ποιος είναι
Ο Γιώργος Πρεβελάκης αναφέρθηκε στην κρητική του καταγωγή και στην οικογενειακή του ιστορία, η οποία περιλαμβάνει έναν προγενέστερο Διδάσκαλο του Γένους, τον θείο του Παντελή Πρεβελάκη. Εκτός από την ευθύνη και τη σημασία της αποστολής, επέμεινε στην έννοια «Διδάσκαλος του Γένους». Το τελευταίο το όρισε «ως μια ευρεία οικογένεια, η οποία δεν περιορίζεται στο ελληνόφωνο έθνος, αλλά εκτείνεται σε διαφορετικές γλώσσες και διαλέγεται και με άλλα δόγματα, ομολογίες· ακόμη και θρησκείες». Αναφορικά με τις πολλαπλές τρέχουσες κρίσεις, «οι οποίες εκφράζουν διαίρεση και ανταγωνισμό, χρειάζεται επιτακτικά ο διάλογος, η επικοινωνία, η αλληλεγγύη όπως εκφράστηκαν στην τραγωδία των σεισμών σε Τουρκία και Συρία», συμπλήρωσε.
Ο Γιώργος Πρεβελάκης ζει και εργάζεται στο Παρίσι εδώ και περίπου 40 χρόνια. Η αναγόρευσή του έγινε δεκτή με πολλή χαρά και συγκίνηση από τους παρόντες: στενή οικογένεια, η οποία ταξίδεψε για την περίσταση από την Κρήτη, τη Βοστώνη, την Αγκυρα, την Αθήνα· φίλοι, συνάδελφοι Ελληνες και Γάλλοι, ιερείς και εκκλησιαζόμενοι. Την τελετή αυτήν ολοκλήρωσε η έκθεση «Φιλόθεη Προσέγγιση» του ζωγράφου Αλέκου Κυραρίνη, η οποία εγκαινιάστηκε από τον κ. Δημήτριο στον χώρο υποδοχής της Μητροπόλεως, με έργα που φιλοτεχνήθηκαν ad hoc και παρουσιάστηκαν με τη συμμετοχή της γκαλερί Citronne, μόνιμος συνεργάτης της οποίας είναι ο ζωγράφος.
Τα έργα κινούνται γύρω από τα οικεία μοτίβα του καλλιτέχνη, τον Δράκο, τον Αγγελο, την περιστερά, το κυπαρίσσι – όλα όσα συμβολοποιούν τον φόβο και την ελπίδα, το φως και το σκότος, τη ζωή και τον θάνατο. Η έκθεση αυτή συνιστά ένα σημαντικό πολιτισμικό άνοιγμα της Μητροπόλεως Γαλλίας. Είναι η πρώτη εικαστική εκδήλωση η οποία, όμως, εντάσσεται πλήρως στο εκκλησιαστικό πλαίσιο, όπως και μια σειρά από διαλέξεις, ομιλίες και άλλες πρωτοβουλίες. Η «Φιλόθεη Προσέγγιση» του Αλέκου Κυραρίνη είναι η γέφυρα, ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στην καλλιτεχνική δημιουργία και το εκκλησιαστικό δρώμενο.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")