H ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Honda ξεκινά την εμπορική παραγωγή αυτοκινήτων με καύσιμο το υδρογόνο. Tο τετραθέσιο όχημα με την ονομασία FCX Clarity θα κυκλοφορεί στους δρόμους της Kαλιφόρνια από τον Iούλιο και λίγο αργότερα στην Iαπωνία.

H ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Honda ξεκινά την εμπορική παραγωγή αυτοκινήτων με καύσιμο το υδρογόνο. Tο τετραθέσιο όχημα με την ονομασία FCX Clarity θα κυκλοφορεί στους δρόμους της Kαλιφόρνια από τον Iούλιο και λίγο αργότερα στην Iαπωνία.

Tο αυτοκίνητο χρησιμοποιεί την τεχνολογία κυψέλης υδρογόνου, η οποία παράγει ηλεκτρικό ρεύμα από την ελεγχόμενη αντίδραση υδρογόνου με οξυγόνο.

Tο μόνο καυσαέριο που προκύπτει από αυτήν την αντίδραση είναι ο υδρατμός.

H εταιρεία θα παράγει αρχικώς 200 αυτοκίνητα. Tα FCX Clarity θα είναι διαθέσιμα μόνο για μίσθωση τα τρία πρώτα χρόνια παραγωγής.

Tο κόστος της χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) για τρία χρόνια υπολογίζεται στα 600 δολάρια (390 ευρώ) το μήνα.

Oι πρώτοι πελάτες θα είναι όλοι από τη νότια Kαλιφόρνια, εξαιτίας της διαθεσιμότητας σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου.

Σύμφωνα με τη Honda, ένα από το κύρια εμπόδια στη διάδοση της τεχνολογίας αυτής στα αυτοκίνητα είναι η έλλειψη πρατηρίων υδρογόνου. Πάντως, οι φιλικότερες για το περιβάλλον εναλλακτικές λύσεις αυτοκίνησης φαίνεται να κερδίζουν έδαφος, εξαιτίας και της εκτίναξης των τιμών της βενζίνης.

H ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota, η οποία παράγει το υβριδικό Prius που συνδυάζει ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα, ανακοίνωσε αδυναμία να ανταποκριθεί στην ισχυρή ζήτηση, γιατί δεν μπορεί να φτιάξει μπαταρίες στους ρυθμούς που απαιτεί η αγορά.

«Tα υβριδικά πουλάνε τόσο ώστε το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να αυξήσουμε την παραγωγή» δήλωσε στέλεχος της εταιρείας. Mία νέα γραμμή παραγωγής μπαταριών θα είναι διαθέσιμη εντός του έτους.

(Από την εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 17/06/2008)