Ας μην θεωρούμε λοιπόν ότι η αποτροπή είναι πανάκεια. Πόσο μάλλον που σε αντίθεση με κάθε στρατιωτική λογική, το αποτρεπτικό μας δόγμα χαρακτηρίζεται και αμυντικό. Άλλο η άμυνα και άλλο η αποτροπή. Επί της ουσίας όμως η αποτροπή δεν έχει να κάνει με το τι λέμε ή το τι πιστεύουμε εμείς, αλλά με το ποιαν αντίληψη διαμορφώνει ο αντίπαλος. Αυτός από τον οποίο προέρχεται η απειλή. Τίθεται δηλαδή ζήτημα αξιοπιστίας. Που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για παλινωδίες.