Κίνα: Πιθανόν να Μειώσει τις Ποσοστώσεις Πετρελαϊκών Προϊόντων σε Δεύτερη Παρτίδα Εξαγωγών για το 2023

Κίνα: Πιθανόν να Μειώσει τις Ποσοστώσεις Πετρελαϊκών Προϊόντων σε Δεύτερη Παρτίδα Εξαγωγών για το 2023
του Δημήτρη Φάρου
Πεμ, 20 Απριλίου 2023 - 17:40

Η Κίνα πιθανόν να μειώσει τις ποσοστώσεις για τις εξαγωγές προϊόντων διύλισης πετρελαίου σε μία δεύτερη παρτίδα εντός του 2023, καθώς η εγχώρια ζήτηση ανακάμπτει ενώ ελαττώνεται η ανάγκη να τονώσει την οικονομία της μέσω προϊόντων πετρελαίου, όπως έδειξε έρευνα του Reuters

Σύμφωνα με το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο, η μείωση των εξαγωγών προϊόντων πετρελαίου από το δεύτερο μεγαλύτερο διυλιστήριο στον κόσμο θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση της υπερπροσφοράς στις αγορές πετρελαίου, η οποία έχει προκαλέσει πτώση των ασιατικών περιθωρίων διύλισης στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων έξι μηνών.

Η δεύτερη παρτίδα ποσοστώσεων για εξαγωγές βενζίνης, βενζίνης και καυσίμων αεριωθουμένων θα μπορούσε να κυμαίνεται μεταξύ 8 και 12 εκατομμυρίων τόνων, όπως έδειξε η έρευνα σε τέσσερεις κρατικούς φορείς διύλισης και τρεις συμβουλευτικές στην Κίνα.

Αυτός ο αριθμός θα ήταν χαμηλότερος από την πρώτη παρτίδα εξαγωγών, ύψους 18,99 εκατομμυρίων τόνων, αν και είναι σχεδόν τριπλάσια σε σχέση με ένα χρόνο πριν, φτάνοντας στο υψηλότερο όριο του εύρους των εκτιμήσεων, σύμφωνα με στοιχεία του Reuters.

«Στα διυλιστήρια θα χορηγηθούν περίπου 10 εκατομμύρια τόνοι νέων ποσοστώσεων εξαγωγών τις επόμενες εβδομάδες, καθώς θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν πάνω από το 80% των ποσοστώσεων του 2023 μέχρι τα τέλη Απριλίου», δήλωσε ο αναλυτής της Energy Aspects, Sun Jianan.

Οι ποσοστώσεις συνήθως εκδίδονται μόνο για τα κρατικά διυλιστήρια Sinopec, PetroChina, Sinochem, CNOOC, China National Aviation Fuel Co και την ιδιωτική Zhejiang Petrochemical.

Δεν είναι σαφές πότε το υπουργείο Εμπορίου θα ενημερώσει τις εταιρείες σχετικά με τους όγκους που δικαιούνται να εξάγουν στο πλαίσιο της δεύτερης παρτίδας ποσοστώσεων, αν και η δεύτερη παρτίδα όγκων εκδόθηκε τον περασμένο Ιούνιο.Τα κινεζικά διυλιστήρια αναμένεται να επικεντρωθούν περισσότερο στις εγχώριες πωλήσεις, καθώς τα περιθώρια κέρδους τους έχουν βελτιωθεί ενώ οι τιμές του ντίζελ στις ασιατικές αγορές έχουν μειωθεί, δήλωσαν οι traders.

Οι εγχώριες τιμές ντίζελ είναι σήμερα στα 270 γιουάν (39,19 δολάρια) ο τόνος υψηλότερες από τις τιμές εξαγωγής, δήλωσε στο Reuters πηγή από κρατικό διυλιστήριο, γεγονός που αποθαρρύνει τις εξαγωγές.

Τα διυλιστήρια δημιουργούν αποθέματα εν όψει της κορύφωσης των εργασιών συντήρησης αργότερα μέσα στο δεύτερο τρίμηνο, στο πλαίσιο της προετοιμασίας τους εν όψει της ανόδου της ζήτησης κατά το τρίτο τρίμηνο, οπότε και έρχεται η θερινή περίοδος, όπως προσθέτουν οι traders.

Με την οικονομία της ασιατικής οικονομικής υπερδύναμης να βελτιώνεται κυρίως μέσω των δραστηριοτήτων εγχώριας κατανάλωσης φέτος, η κυβέρνηση της Κίνας θα πιεστεί λιγότερο να βασιστεί στις εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου ώστε να τονώσει την οικονομική ανάπτυξη, σημειώνει το στέλεχος της Energy Aspects.ΧΡΗΣΗ ΠΟΣΟΣΤΩΣΕΩΝ

Οι κινεζικές εξαγωγές των τριών βασικών προϊόντων διύλισης είναι πιθανό να παραμείνουν υψηλές τον Απρίλιο στους περίπου 3 εκατομμύρια τόνους, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Reuters με βάση στοιχεία από εταιρείες συμβούλων και εμπορικές πηγές.

(πηγή: Reuters)

Το πρώτο τρίμηνο, οι εξαγωγές αυτών των καυσίμων ανήλθαν συνολικά σε 12,88 εκατομμύρια τόνους, ή περίπου στο 68% της πρώτης παρτίδας των ποσοστώσεων, σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters.

Ακολουθούν οι ποσοστώσεις εξαγωγών για το 2022-2023:

2023 – πρώτη παρτίδα

18,99 εκατ. τόνοι

2022 – πέμπτη παρτίδα

13,25 εκατ. τόνοι

2022 – τέταρτη παρτίδα

1,5 εκατ. τόνοι

2022 – τρίτη παρτίδα

5 εκατ. τόνοι

2022 – δεύτερη παρτίδα

4,5 εκατ. τόνοι

2022 – πρώτη παρτίδα

13 εκατ. τόνοι

(πηγή: Reuters)


(1 δολ.=6,8903 γιουάν ρενμπίνμπι Κίνας)