Ανοίγει  ο δρόμος για τα …υδρογονάδικα στην Ελλάδα ανοίγει. Με πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), την περασμένη Παρασκευή,  καθορίζονται οι προϋποθέσεις και οι τεχνικές προδιαγραφές για την εγκατάσταση πρατηρίων υδρογόνου ενώ παράλληλα  περιγράφονται και οι τεχνικές προδιαγραφές για τη χωροθέτηση και τους όρους ασφαλείας. Ειδικότερα, διαμορφώνεται το θεσμικό πλαίσιο για την αδειοδότηση και λειτουργία  αμιγών ή μικτών πρατηρίων υδρογόνου δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσεως, συμπεριλαμβανομένων των πρατηρίων που υλοποιούνται με εξοπλισμό ενιαίας μονάδας μέγιστης αποθήκευσης 2,5 τόνων, ως προς την διάθεση υδρογόνου για χρήση στις οδικές μεταφορές.

Η ίδρυση και η λειτουργία αμιγούς ή μικτού πρατηρίου υδρογόνου, καθώς και η μετατροπή λειτουργούντος πρατηρίου σε υδρογόνου υπό οποιονδήποτε συνδυασμό καυσίμων, επιτρέπεται τόσο σε εντός όσο και σε εκτός σχεδίου περιοχές, εάν δεν απαγορεύεται η ίδρυση και η λειτουργία πρατηρίων υγρών και αερίων καυσίμων, λαμβάνοντας πάντα υπ΄ όψιν τον πολεοδομικό σχεδιασμό και τις εγκεκριμένες χρήσεις γης.
 
Τα κράτη μέλη της ΕΕ, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει ο ευρωπαϊκός σχεδιασμός, θα πρέπει έως το 2025 να εγκαταστήσουν στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων ένα πρατήριο ανεφοδιασμού κάθε 150 χιλιόμετρα. Όσο για το ελληνικό σχέδιο που αφορά στην εθνική στρατηγική του υδρογόνου έχει ήδη παραδοθεί στο ΥΠΕΝ από το περασμένο καλοκαίρι και αναμένεται από τη πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ να το θέσει σε  δημόσια διαβούλευση.

Σε κάθε περίπτωση, πριν από λίγες ημέρες είχε γίνει η παρουσίαση των αποτελεσμάτων από τη δοκιμαστική λειτουργία, για έναν μήνα, του λεωφορείου υδρογόνου της ΟΣΥ, το οποίο  παραχωρήθηκε από την Solaris Hellas έπειτα από ανοικτή πρόσκληση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Στόχος είναι από το 2027 και μετά ο στόλος των αστικών συγκοινωνιών να περιλαμβάνει έως και 100 υδρογονοκίνητα οχήματα.  
 
Γενικότερα, όλοι οι εγχώριοι «παίκτες» της ενεργειακής αγοράς, αλλά και οι μεγάλες  τσιμεντοβιομηχανίες και η βιομηχανία παρακολουθούν  προετοιμάζονται για την επόμενη ημέρα. Ήδη ο όμιλος της Motor Oil έχει ήδη υποβάλλει προς ένταξη στα έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος (IPCEI) το  «Blue Med». Το Blue Med αφορά στην παραγωγή μπλε υδρογόνου χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος καθώς και πράσινου υδρογόνου, με ορίζοντα το 2025. Το έργο προβλέπει τη δημιουργία συμπλέγματος  ολοκληρωμένου κύκλου παραγωγής για μεταφορά, διανομή και χρήση σε βιομηχανία και μεταφορές (λεωφορεία και πλοία) και αναμένεται και εμπλοκή του  ΔΕΣΦΑ, της ΔΕΗ όπως και ερευνητικών ιδρυμάτων.

Η Motor Oil και η ΔΕΗ έχουν υπογράψει συμφωνία για τη σύσταση της νέας εταιρείας HELLENIC HYDROGEN Α.Ε. με μετοχική σύνθεση 51% - 49%. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, μέσω του κοινού σχήματος σχεδιάζουν τη δημιουργία μιας μονάδας ηλεκτρόλυσης για την παραγωγή «πράσινου» υδρογόνου στη   Δυτική  Μακεδονία. Αλλά και  η Μυτιληναίος, η HELLENiQ ENERGY, η ΔΕΠΑ, η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, η Energean, ο ΔΕΣΦΑ, ο TAP, η ΕΛΙΝΟΙΛ και άλλοι «παίκτες» παίρνουν θέση για την επόμενη ημέρα του υδρογόνου.  

Το πρώτο υδρογονάδικο για ανεφοδιασμό μικρών οχημάτων υδρογόνου, κατασκευάστηκε πριν από περίπου έναν χρόνο με τεχνολογία που αναπτύχθηκε από τον  τεχνοβλαστό Cyrus του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος».