Προκηρύχθηκε το πρόγραμμα «Φορτίζω παντού», με  συνολικό προϋπολογισμό τα 79,8 εκατ. ευρώ, για την εγκατάσταση 8.000 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (300.000 kW η αθροιστική εγκατεστημένη ισχύς των συγκεκριμένων σημείων) ανά τη χώρα

Η δράση στοχεύει στην παροχή οικονομικών κινήτρων για την προμήθεια και την εγκατάσταση δημοσίως προσβάσιμων σταθμών φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων που τροφοδοτούνται από ηλεκτρική ενέργεια παραγόμενη από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), σε βασικές αστικές και περιαστικές τοποθεσίες και σημεία ενδιαφέροντος (όπως αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομους, λιμένες, χώρους στάθμευσης κλπ.), με σκοπό την ανάπτυξη της σχετικής αγοράς.  Δικαιούχοι των ενισχύσεων είναι  φορείς επενδύσεων που είναι εγκατεστημένοι ή έχουν υποκατάστημα στην ελληνική επικράτεια κατά τη χρονική στιγμή καταβολής της ενίσχυσης και έχουν μία από τις ακόλουθες μορφές:

α. Εμπορικές εταιρείες και ατομικές επιχειρήσεις,
β. Συνεταιρισμοί,
γ. Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (Κοιν.Σ.Επ.), Αγροτικοί Συνεταιρισμοί (ΑΣ), Ομάδες Παραγωγών
(Ο.Π.), Αστικοί Συνεταιρισμοί, Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις (Α.Ε.Σ.)
δ. Κοινοπραξίες που ασκούν εμπορική δραστηριότητα,
ε. Δημόσιες και Δημοτικές επιχειρήσεις και θυγατρικές τους.
 
Οι Δήμοι και οι Περιφέρειες δεν αποτελούν δικαιούχους της δράσης. Οι επιλέξιμοι για λήψη ενίσχυσης σταθμοί φόρτισης   διακρίνονται σε δύο κατηγορίες, βάσει του χώρου εγκατάστασής τους. Στην «Κατηγορία Α» περιλαμβάνονται οι δημοσίως προσβάσιμοι σταθμοί φόρτισης σε χώρους αρμοδιότητας δήμων οι οποίοι περιλαμβάνονται σε εγκεκριμένα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.).  Για την ανάπτυξή τους  θα πρέπει να έχει διενεργηθεί ανοικτός διαγωνισμός παραχώρησης του δικαιώματος ανάπτυξης, διαχείρισης και λειτουργίας των δημοσίως προσβάσιμων υποδομών επαναφόρτισης.
 
Στην Κατηγορία Β ανήκουν οι δημοσίως προσβάσιμοι σταθμοί φόρτισης  που χωροθετούνται εκτός Σ.Φ.Η.Ο. Οι επιλέξιμοι για λήψη ενίσχυσης σταθμοί  διακρίνονται σε δύο υπο-κατηγορίες, βάσει του χώρου εγκατάστασής τους, ως εξής:
i. Υπο-κατηγορία Β.1 για σταθμούς φόρτισης επί των αξόνων επί των αξόνων ή κόμβων του κεντρικού και εκτεταμένου Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Δηλαδή κατά κατά μήκος της οδού, συμπεριλαμβανομένων χώρων που βρίσκονται σε απόσταση έως δύο χιλιομέτρων εκατέρωθεν, εντός λιμενικής ζώνης, εντός αερολιμένα, εντός σιδηροδρομικού σταθμού.  
ii. Υπο-κατηγορία Β.2 για σταθμούς στα υφιστάμενα ή υπό αδειοδότηση «Πρατήρια Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας»,  στους υφιστάμενους ή υπό αδειοδότηση ή υπό παραχώρηση χώρους στάσης και στάθμευσης εντός ζώνης τουριστικών λιμένων, στεγασμένους και υπαίθριους σταθμούς οχημάτων,  στα υφιστάμενα ή υπό αδειοδότηση συνεργεία συντήρησης και επισκευής οχημάτων, και σε δημόσια ή ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων,  σε χώρους στάθμευσης δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων με δημόσια πρόσβαση, και   κατά μήκος των οδών, εντός λιμενικής ζώνης, εντός αερολιμένα, εντός σιδηροδρομικού σταθμού, εφόσον  δεν περιλαμβάνεται στους χώρους της Κατηγορίας Β.1.

Από τα 79.790.000 ευρώ του συνολικού προϋπολογισμού, τα   29.921.250 ευρώ θα διατεθούν για την υλοποίηση  Σ.Φ.Η.Ο. σε χώρους αρμοδιότητας των δήμων, μετά από προκήρυξη διαγωνισμών παραχώρησης μέσω ανταγωνιστικής διαδικασίας και άλλα  49.868.750 ευρώ θα διατεθούν για την εγκατάσταση δημοσίως προσβάσιμων σταθμών φόρτισης σε δημοσίως προσβάσιμους χώρους οι οποίοι δεν τελούν υπό την αρμοδιότητα των δήμων. Ο προϋπολογισμός κατανέμεται ανά Περιφέρεια και ανά δράση, με την Περιφέρεια Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας και Κρήτης να μοιράζονται τα περισσότερα κονδύλια.
 
Ως  ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτήσεων ορίζεται η ερχόμενη Πέμπτη, ενώ η δράση για την υποβολή αιτήσεων θα είναι ανοιχτή έως και την 31η Δεκεμβρίου 2023. Η διάρκεια   μπορεί να συντμηθεί στην περίπτωση που οι διαθέσιμοι πόροι καλυφθούν πριν το τέλος του έτους ημερομηνία. Καταληκτική ημερομηνία για την ολοκλήρωση   σταθμών φόρτισης  ορίζεται η 31η Οκτωβρίου 2025.
 
Σε κάθε περίπτωση, παράλληλα με την προώθηση της ηλεκτροκίνησης θα πρέπει να εξεταστεί και η φέρουσα ικανότητα του ηλεκτρικού δικτύου, καθώς λόγω προβλημάτων στο δίκτυο δεν είναι πάντα εφικτή η εγκατάσταση φορτιστών και κυρίως ταχυφορτιστών. Στους περιορισμούς εγκατάστασης σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης αναφέρθηκε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Ιωάννης Ξιφαράς, μιλώντας στο 8ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών. «Υπάρχει το θέμα διασφάλισης της απαραίτητης ασφάλειας και για αυτό δεν έχουν εγκατασταθεί σταθμοί σε μεγάλα κομμάτια των εθνικών οδικών οδών, όπως η Εγνατία Οδός, καθώς εκεί δεν υπάρχουν ΣΕΑ. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί, είναι ένα θέμα που αντιμετωπίζουν πολλές χώρες στην Ευρώπη», επεσήμανε. Ο κ Ξιφαράς διευκρίνισε ότι στα εθνικά δίκτυα της Ελλάδας η ευρωπαϊκή υποχρέωση για σταθμούς φόρτισης ανά 60 χιλιόμετρα καλύπτεται στο 65% των δικτύων. «Φέτος έχουμε διπλασιάσει τους φορτιστές, είναι εμφανής η πρόοδος» τόνισε.

Από μελέτη που είχε εκπονηθεί για λογαριασμό του  ΥΠΕΝ είχε υπολογιστεί ότι,  θα  απαιτηθούν περισσότερα από 13.000 δημόσια σημεία φόρτισης έως το 2025 και συνολικά 100.000 έως το 2030, με τις αναγκαίες επενδύσεις να ξεπερνούν τα 700 εκατ. ευρώ. Το πλήθος των φορτιστών στο δημόσιο οδικό δίκτυο αποτελεί κρίσιμη παράμετρο για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων από τους πολίτες, όπως και το υψηλό κόστος της απόκτησής τους, το οποίο περιορίζεται μέσω των προγραμμάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για ΙΧ και «Πράσινα Ταξί».

Σήμερα στην Ελλάδα κυκλοφορούν περί τα 17.000 ηλεκτρικά οχήματα και υπάρχουν εγκατεστημένοι 2.300 φορτιστές, ενώ πριν δύο χρόνια υπήρχαν λιγότερα από 1.000 οχήματα και περίπου 100 φορτιστές. Όσον αφορά στη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά  το 2022 ταξινομήθηκαν 8.337 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόνο 480. Έτσι, το ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε από το 0,4% σχεδόν στο 8%.