Καθηλωμένες σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα παραμένουν και σήμερα, Δευτέρα, 8 Μαΐου, οι τιμές των futures φυσικού αερίου για παραδόσεις Ιουνίου, στον ολλανδικό κόμβο αναφοράς, TTF. Συγκεκριμένα, η τιμή του συμβολαίου μελλοντικής παράδοσης κινείται στo εύρος διακύμανσης μεταξύ των 35,5 και 25,85 ευρώ/MWh, με  ποσοστιαία πτώση στα όρια του 3%, σε σύγκριση με το κλείσιμο της  περασμένης εβδομάδας

Kαι ενώ αυτά συμβαίνουν στο επίπεδο των τιμών, στην κόψη του ξυραφιού παραμένει η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης φυσικού αερίου στην Ευρώπη για το επερχόμενο καλοκαίρι.

Πρόκειται ασφαλώς για μια συνθήκη που έρχεται σε μεγάλη αντίθεση με το αίσθημα ανακούφισης που συνοδεύει το τέλος της περιόδου θέρμανσης για τη χειμερινή περίοδο 2022-2023, όπου η Ευρώπη πέτυχε να αντιμετωπίσει με εξαιρετικό τρόπο τις καταιγιστικές επιπτώσεις από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Έτσι, τα αποθέματα φυσικού αερίου είναι πολύ υψηλότερα από τα προβλεπόμενα στο τέλος του περασμένου καλοκαιριού, γεγονός που παρέχει μια σταθερή βάση για την επίτευξη του ποσοστού ασφαλείας του 90% έως την έναρξη της επόμενης περιόδου θέρμανσης 2023-2024, την 1η Οκτωβρίου. Η έως πρότινος πλεονάζουσα ικανότητα επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ευρώπης έχει χρησιμοποιηθεί στο έπακρο και η νέα ικανότητα εισαγωγής έχει αναπτυχθεί με εξαιρετική ταχύτητα, μια διαδικασία που θα συνεχιστεί κατά τη διάρκεια του 2023, σύμφωνα με τους αναλυτές της αγοράς.

Προς αυτή την κατεύθυνση αναμένεται να συμβάλει και ο νέος πλωτός τερματικός σταθμός, FSRU, υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που δημιουργήθηκε στο λιμάνι Piombino της Τοσκάνης, που εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει την εμπορική λειτουργία του στο τέλο του μήνα που διανύουμε, όπως δήλωσε την Παρασκευή ο Διευθύνων Σύμβουλος του ιταλικού διαχειριστή δικτύου φυσικού αερίου, Snam.

Ο νέος τερματικός σταθμός θα διαθέσει περίπου 2 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) φυσικού αερίου το τρέχον έτος και περίπου 5 bcm κατά το επόμενο έτος, δήλωσε ο Stefano Venier της Snam, σε συνέντευξη Τύπου με την ευκαιρία του κατάπλου του πρώτου δεξαμενόπλοιου μεταφοράς LNG στο Piombino.

"Αυτό το πλοίο προσφέρει μια μεγάλη υπηρεσία για τη χώρα", δήλωσε στην ίδια εκδήλωση ο υπουργός Περιβάλλοντος της Ιταλίας, Gilberto Pichetto Fratin.

Σημειώνουμε ότι η νέα επένδυση αποτελεί μέρος της στρατηγικής της ιταλικής κυβέρνησης για την αντικατάσταση του ρωσικού φυσικού αερίου με εναλλακτικές προμήθειες φυσικού αερίου.