Οι εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου από την Ινδία δεκαπλασιάστηκαν πέρυσι, σύμφωνα με την κρατική τράπεζα Bank of Baroda. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η τρίτη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας εξοικονόμησε περίπου 5 δισ. δολάρια καθώς αύξησε τις αγορές αργού από τη Μόσχα. Αυτό φυσικά συμβαίνει καθώς οι δυτικές χώρες έχουν μειώσει τις εισαγωγές ενέργειας από τη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία.

Η Ρωσία πωλεί ενέργεια με έκπτωση σε χώρες όπως η Κίνα και η Ινδία, η οποία είναι ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο.

Το 2021 το ρωσικό πετρέλαιο αντιπροσώπευε μόλις το 2% των ετήσιων εισαγωγών αργού της Ινδίας. Το ποσοστό αυτό ανέρχεται τώρα σε σχεδόν 20%, δήλωσε η Bank of Baroda.

Οπως σημείωνει το BBC, oι αγορές πετρελαίου της Ινδίας από τη Ρωσία κατά τη διάρκεια του προηγούμενου οικονομικού έτους, της εξοικονόμησαν περίπου 89 δολάρια ανά τόνο αργού, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Παρά τις πιέσεις από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, η Ινδία αρνήθηκε να συμμορφωθεί με τις δυτικές κυρώσεις για τις ρωσικές εισαγωγές. Το Νέο Δελχί δεν έχει επίσης καταδικάσει ρητά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Η Ινδία έχει υπερασπιστεί αυτή την επιλογή της για τις αγορές πετρελαίου, λέγοντας ότι ως χώρα που εξαρτάται από τις εισαγωγές ενέργειας και με εκατομμύρια ανθρώπους να ζουν στη φτώχεια, δεν ήταν σε θέση να πληρώσει υψηλότερες τιμές.

Από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, η Ευρώπη εισήγαγε έξι φορές περισσότερη ενέργεια από τη Ρωσία από ό,τι η Ινδία, δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών της χώρας S. Jaishankar σε τηλεοπτική συνέντευξη πέρυσι.

"Η Ευρώπη κατάφερε να μειώσει τις εισαγωγές της, ενώ το έκανε με τρόπο που να είναι άνετος", είπε.

Ο κ. Jaishankar πρόσθεσε: "Αν είναι θέμα αρχής, γιατί η Ευρώπη δεν μείωσε από την πρώτη μέρα;".

Χωρίς να διαφαίνεται τέλος στη σύγκρουση, ορισμένοι αναλυτές αναμένουν ότι η Ρωσία θα συνεχίσει να προσφέρει φθηνό πετρέλαιο στους μεγαλύτερους εισαγωγείς ενέργειας της Ασίας.

"Αναμένουμε ότι η πρόσληψη ρωσικού αργού θα παραμείνει περιορισμένη σε αυτές τις δύο χώρες [Ινδία και Κίνα], διατηρώντας τις απότομες εκπτώσεις", δήλωσε στο BBC η Vandana Hari, από την εταιρεία ενεργειακών αναλύσεων Vanda Insights.

Τα διυλιστήρια πετρελαίου της Ινδίας θα συνεχίσουν να μεγιστοποιούν τα περιθώρια κέρδους τους για όσο διάστημα μπορούν, αλλά απλώς "θα επιστρέψουν στη συνήθη δίαιτά τους με το αργό", αν αρθούν οι κυρώσεις, πρόσθεσε η ίδια.

N. Παλ.