Η ιταλική Eni έχει υπογράψει συμφωνία με τον οργανισμό RINA για να συνεργαστούν σε πρωτοβουλίες για πράσινα καύσιμα, ιδίως στη ναυτιλιακή αγορά καυσίμων. Η συμφωνία επικεντρώνεται στη χρήση βιοκαυσίμων από υδρογονοκατεργασμένο φυτικό έλαιο (HVO) που παράγονται από την Eni στα βιοδιυλιστήρια της Βενετίας και της Τζέλα στη Σικελία. Το HVO της Eni παράγεται από πρώτες ύλες που δεν ανταγωνίζονται

άμεσα τις καλλιέργειες τροφίμων και ζωοτροφών, όπως τα απόβλητα και τα γεωργικά υπολείμματα. Η εταιρεία προμηθεύει σήμερα ντίζελ με βάση το HVO για τις βαριές μεταφορές και βιοκαύσιμα (βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα) για αεροσκάφη. Στόχος της είναι να έχει σε λειτουργία περίπου τέσσερα εκατομμύρια τόνους παραγωγικής ικανότητας μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, ποσότητα αρκετή για να καλύψει το ένα τοις εκατό της ζήτησης ναυτιλιακού καυσίμου, εάν όλη η παραγωγή προορίζεται για τους ναυτιλιακούς χρήστες.

Η βιωσιμότητα του HVO εξαρτάται από τη βιωσιμότητα της πρώτης ύλης και η Eni έχει επενδύσει σε φιλικές προς το περιβάλλον βελτιώσεις. Τον Οκτώβριο σταμάτησε σταδιακά την κατανάλωση φοινικέλαιου και αυξάνει τις εισαγωγές καστορέλαιου και βαμβακέλαιου από τις δικές της δραστηριότητες στην Κένυα. Η παραγωγή αυτών των βιώσιμων ελαίων αναμένεται να αυξηθεί γρήγορα σε 20.000 τόνους έως το 2023, και η Eni ελπίζει να έχει μια καθετοποιημένη αλυσίδα εφοδιασμού αποβλήτων και μη βρώσιμων ελαίων 700.000 τόνων ετησίως έως το 2026. Αναπαράγει τα αποτελέσματά της στην Κένυα σε άλλες αφρικανικές χώρες και περαιτέρω στο εξωτερικό.

"Η συνεργασία μεταξύ των εταιρειών είναι ο δρόμος προς τα εμπρός για τον κοινό στόχο της απαλλαγής της βιομηχανίας και των μεταφορών από τον άνθρακα. Με την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και εμπειρίας με την Eni, θα συμβάλουμε στην ανάπτυξη καινοτόμων μοντέλων ενεργειακού εφοδιασμού", δήλωσε ο Ugo Salerno, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της RINA. "Η συνεργασία μας θα ξεκινήσει εστιάζοντας στον τομέα της ναυτιλίας, μια διαφοροποιημένη και δύσκολα ανατάξιμη βιομηχανία που μπορεί να αξιοποιήσει πρωτοβουλίες που έχουν ήδη υιοθετηθεί από άλλους βιομηχανικούς τομείς για την απαλλαγή από τον άνθρακα".

Η συνεργασία επεκτείνεται επίσης στα μελλοντικά ναυτιλιακά καύσιμα, όπως το μπλε και το πράσινο υδρογόνο και η αμμωνία, καθώς και στην εφοδιαστική και τη διανομή των νέων ενεργειακών φορέων και στην υιοθέτηση μεθόδων υπολογισμού των οφελών από τις εκπομπές. "Ακολουθώντας μια προσέγγιση που δεν σχετίζεται με την τεχνολογία, διερευνούμε πολλαπλές λύσεις", δήλωσε ο Giuseppe Ricci, Chief Operating Officer for Energy Evolution της Eni.

Η Eni και η RINA θα μπορούσαν επίσης να επιδιώξουν πειράματα και πιλοτικά έργα για τη δέσμευση άνθρακα επί του πλοίου.

Ν. Παλ.