Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν έως το 2026, αλλά η εξάλειψη των εκπομπών από τις οδικές μεταφορές έως τα μέσα του αιώνα θα απαιτήσει ακόμη μεγαλύτερες προσπάθειες, σύμφωνα με το BloombergNEF. Η εταιρεία ερευνών βλέπει τις αποστολές των plug-in επιβατικών οχημάτων να εκτοξεύονται σε περίπου 27 εκατομμύρια από 10,5 εκατομμύρια πέρυσι, καθώς οι πωλήσεις κάνουν άλμα στην Κίνα και τις ΗΠΑ. 

 Αυτό αντισταθμίζει τη βραδύτερη ανάπτυξη στην Ευρώπη, όπου οι στενές αλυσίδες εφοδιασμού και η κρίση του κόστους ζωής επιβαρύνουν τη ζήτηση.

Ενώ οι αποστολές επιβατικών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έχουν κορυφωθεί πριν από έξι χρόνια, θα χρειαστεί χρόνος για να αντικατασταθούν τα περίπου 1,3 δισεκατομμύρια που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους. Περίπου το 30% του παγκόσμιου στόλου θα εξακολουθεί να καίει βενζίνη και ντίζελ μέχρι το 2050. Τα βαρύτερα εμπορικά οχήματα αναμένεται να ακολουθούν τα αυτοκίνητα με μόλις το 32% του στόλου να απεξαρτάται από τον άνθρακα σε αυτό το χρονοδιάγραμμα.

Οι επενδύσεις σε φορτηγά μηδενικών εκπομπών "θα πρέπει να αποτελέσουν προτεραιότητα για τους φορείς χάραξης πολιτικής", έγραψαν οι αναλυτές του BNEF με επικεφαλής τον Colin McKerracher στην ετήσια έκθεση του ερευνητή Electric Vehicle Outlook που κυκλοφόρησε την Πέμπτη. "Η εξάλειψη των εκπομπών από τις οδικές μεταφορές θα απαιτήσει την ενεργοποίηση όλων των δυνάμεων".

Μετά από ένα αργό ξεκίνημα, τα ηλεκτρικά οχήματα εξαπλώνονται τώρα με ταχείς ρυθμούς, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες από τη General Motors Co. έως τη Volkswagen AG αναγκάζονται να συμβαδίσουν με την αυστηροποίηση των κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων, αναδιατάσσοντας τα εργοστάσια ώστε να παράγουν μια μεγάλη ποικιλία μοντέλων με μπαταρίες και ελκυστικές αποστάσεις οδήγησης. Οι χώρες ανταγωνίζονται τώρα για να προσελκύσουν επενδύσεις για την κατασκευή νέων κατασκευαστικών σχηματισμών - κυρίως εργοστάσια παραγωγής κυψελών μπαταριών, αλλά και επιχειρήσεις εξόρυξης, επεξεργασίας και ανακύκλωσης.