Κορέα και ΕΕ θα Αναπτύξουν από Κοινού Μεγάλες Δεξαμενές Μεταφοράς Υγρού Υδρογόνου

Κορέα και ΕΕ θα Αναπτύξουν από Κοινού Μεγάλες Δεξαμενές Μεταφοράς Υγρού Υδρογόνου
energia.gr
Παρ, 9 Ιουνίου 2023 - 12:36

Η HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering συμμετέχει σε ένα πρώτο στο είδος του ερευνητικό πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουν τόσο η νοτιοκορεατική ναυπηγική εταιρεία όσο και κορυφαία ευρωπαϊκά ιδρύματα και θα εργαστούν πάνω στις πρώτες δεξαμενές φορτίου υδρογόνου μεγάλης κλίμακας. Πρόκειται για μέρος μιας συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Νότιας Κορέας που αποσκοπεί 

στην αύξηση της συμμετοχής στην έρευνα για νέες τεχνολογίες και στον συντονισμό των προσπαθειών.

Το ερευνητικό έργο επιλέχθηκε από το πρόγραμμα Horizon Europe της ΕΕ, το οποίο επιδιώκει να υποστηρίξει την ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών. Η Hyundai τονίζει επίσης ότι συμμετέχει μέσω του πρόσφατα εγκαινιασμένου Ευρωπαϊκού Ερευνητικού Κέντρου HD που άνοιξε στη Γερμανία.

Η ναυπηγική εταιρεία επιδιώκει να επεκτείνει την εμπειρία της ως ο κορυφαίος κατασκευαστής πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου μεγάλης κλίμακας στον κόσμο. Η HD υπογραμμίζει τη συσσωρευμένη σχεδιαστική της εμπειρία έχοντας κερδίσει τον μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών για πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου και το σημερινό μεγάλο ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών στον τομέα.

Μονάδες της νοτιοκορεατικής εταιρείας έχουν ήδη εργαστεί σε διάφορα στοιχεία σχεδιασμού δεξαμενών, τα οποία επιδιώκουν να επεκτείνουν στην προσπάθεια για τη δεξαμενή υδρογόνου. Σήμερα, το νηολόγιο Nor-Shipping Korean Register (KR) απένειμε έγκριση επί της αρχής (AIP) για έναν νέο τύπο σχήματος δεξαμενής που σχεδιάστηκε από την HD Hyundai Heavy Industries για τη βελτίωση της ασφάλειας και της παραγωγικότητας για διάφορα υγροποιημένα αέρια και καύσιμα. Το νέο σχήμα της δεξαμενής έχει ως στόχο να αντιμετωπίσει την πρόκληση του sloshing που επηρεάζει τη μεταφορά υγροποιημένων αερίων, όπως το LNG. Η HD HHI αναφέρει ότι βελτιστοποίησε με επιτυχία το σχήμα της δεξαμενής υγροποιημένου αερίου, μειώνοντας αποτελεσματικά το φαινόμενο της αιώρησης και ενισχύοντας τη σταθερότητα του πλοίου, ενώ σχεδιάζει να επεκτείνει την εφαρμογή των νέων δεξαμενών σε διάφορα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου και προωθητικά πλοία.

Η νέα ερευνητική κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν νοτιοκορεατικά και ευρωπαϊκά ιδρύματα επιδιώκει να αναπτύξει μια δεξαμενή φορτίου υγροποιημένου υδρογόνου χωρητικότητας 160.000 κυβικών μέτρων. Αναμένουν να επενδύσουν συνολικά 10 εκατομμύρια ευρώ στην έρευνα κατά τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Η κοινοπραξία αποτελείται από συνολικά 14 οργανισμούς. Εκτός από τον παγκόσμιο νηογνώμονα ABS, στην προσπάθεια αυτή θα συμμετάσχουν τεχνικές εταιρείες όπως η HYDRUS και η TWI, καθώς και κορυφαία ιδρύματα με αναγνωρισμένες ικανότητες στον σχεδιασμό, την παραγωγή, τις επιδόσεις και την αξιολόγηση κινδύνων, όπως το Πολυτεχνείο της Δρέσδης και το Πολυτεχνείο της Αθήνας.

Η ανάπτυξη της δεξαμενής μεγάλης κλίμακας θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο, όπως πιστεύουν, καθώς συνεχίζονται οι προσπάθειες για την ανάπτυξη του υδρογόνου ως κορυφαίας εναλλακτικής πηγής ενέργειας. Η ναυπηγική εταιρεία πιστεύει ότι αυτό το ερευνητικό έργο μπορεί να συμβάλει στον καθορισμό των παγκόσμιων προτύπων που απαιτούνται για την ανάπτυξη του οικοσυστήματος του υδρογόνου.

Ανεξάρτητα από αυτή τη νέα ερευνητική προσπάθεια, η HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering τονίζει ότι έλαβε επίσης τον περασμένο Σεπτέμβριο πιστοποίηση ταξινόμησης DNV για ένα σύστημα μεταφοράς υδρογόνου που χρησιμοποιεί τον κινητήρα Himsen, ενώ σχεδιάζει να αναπτύξει και έναν πλήρη κινητήρα υδρογόνου έως το 2025 για τη δημιουργία ενός οικοσυστήματος υδρογόνου.

Ν. Παλ.