Η Γαλλία αυξάνει την πίεση προς τις Βρυξέλλες για να αντιδράσει σε αυτό που θεωρεί ότι η Κίνα έχει αθέμιτα πλεονεκτήματα σε εξαγωγικούς τομείς όπως τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά η ΕΕ είναι επιφυλακτική για τους κινδύνους πρόκλησης μιας ολοκληρωτικής εμπορικής σύγκρουσης με το Πεκίνο. Τα τελευταία χρόνια, οι Βρυξέλλες έχουν αναβαθμίσει το εμπορικό αμυντικό τους οπλοστάσιο και τώρα το Παρίσι θέλει 

η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να χρησιμοποιήσει αυτό το νέο οπλοστάσιο και να δείξει ότι δεν είναι απλώς μια στάση.

Το κατά πόσον η Γαλλία θα κερδίσει την υπόλοιπη ΕΕ, ιδίως τη Γερμανία, είναι πιθανό να βρεθεί στην κορυφή της ημερήσιας διάταξης όταν οι ηγέτες της ΕΕ συναντηθούν σε σύνοδο κορυφής αργότερα αυτό το μήνα. Το Βερολίνο και οι υπόλοιποι δέχθηκαν πλήγμα από την καταστροφική απόπειρα των Βρυξελλών να χρησιμοποιήσουν τα εμπορικά εργαλεία της ΕΕ κατά του Πεκίνου το 2013 και είναι πιθανό να υποστηρίξουν μια πιο προσεκτική οδό, ώστε να μην προκαλέσουν το Πεκίνο να λάβει αντίμετρα κατά της βιομηχανίας της ΕΕ.

Η πιο αμφιλεγόμενη γαλλική ιδέα είναι ότι η ΕΕ πρέπει να ανοίξει έρευνα ανοίγοντας το δρόμο για δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα. Ο κύριος ευρωπαϊκός φόβος είναι ότι το Πεκίνο μπορεί να χρησιμοποιήσει την άφθονη κρατική στήριξη για να παράγει αθέμιτα φτηνά οχήματα που μπορούν να κατακλύσουν την αγορά της ΕΕ με ταχύτητα και κλίμακα που απειλούν τη δική της παραγωγή ηλεκτρονικών αυτοκινήτων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συζητά εάν θα ξεκινήσει έρευνα που θα μπορούσε να επιτρέψει στις Βρυξέλλες να επιβάλουν πρόσθετες εισφορές, γνωστές ως δασμοί αντιντάμπινγκ και αντεπιδοτήσεων, στα εν λόγω αυτοκίνητα, δήλωσαν δύο ανώτεροι αξιωματούχοι στο POLITICO.

Ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς Τιερί Μπρετόν δήλωσε ότι είναι "πολύ υπέρ της έναρξης έρευνας για το ντάμπινγκ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το συντομότερο δυνατό". Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έκανε κανένα περαιτέρω σχόλιο.

Η έρευνα για τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι η μόνη επίθεση κατά της Κίνας που διερευνά ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επιβολή του εμπορίου, Denis Redonnet: Οι Βρυξέλλες εξετάζουν επίσης την πρώτη τους υπόθεση στο πλαίσιο ενός νέου διεθνούς μέσου σύναψης δημοσίων συμβάσεων κατά κινεζικών ιατρικών συσκευών, δήλωσαν τρεις αξιωματούχοι της ΕΕ. Οι Βρυξέλλες απείλησαν νωρίτερα φέτος ότι είναι "έτοιμες να αναπτύξουν" το εργαλείο για πρώτη φορά το 2023.

Ο στόχος είναι να ωθήσει την Κίνα να ανοίξει την αγορά δημόσιων προμηθειών της, απειλώντας να κλείσει τη δική της εξαιρετικά προσοδοφόρα αγορά δημόσιων διαγωνισμών της ΕΕ σε αντίποινα.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε νωρίτερα φέτος στο Πεκίνο ότι τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα "αποκλείονται από την αγορά από τις διακρίσεις που προκαλούν οι πολιτικές "Αγοράστε Κίνα"", κάτι που αποτελεί μακροχρόνια ανησυχία της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.

Επιπλέον, οι Βρυξέλλες εξετάζουν και την κινεζική σιδηροδρομική βιομηχανία, δήλωσαν δύο από τους αξιωματούχους.

Οι Κινέζοι θα το έχουν προβλέψει αυτό. Με επικεφαλής τη Γαλλία, η ΕΕ έχει δημιουργήσει εδώ και χρόνια πιο δυναμικά εμπορικά μέσα για να διασφαλίσει ότι το μπλοκ είναι έτοιμο όταν αντιμετωπίζει αθέμιτες εμπορικές πρακτικές ή "εξαναγκασμό" - στις Βρυξέλλες μιλάνε για οικονομικό εκβιασμό.

Η Γαλλία ελπίζει να ωθήσει την Κίνα να ανοίξει την αγορά δημόσιων προμηθειών της απειλώντας να κλείσει τη δική της εξαιρετικά προσοδοφόρα αγορά δημόσιων διαγωνισμών της ΕΕ.

"Δεν πρέπει να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο να εξετάσουμε ... τελωνειακούς δασμούς", δήλωσε τον περασμένο μήνα ο υπουργός Οικονομίας Μπρούνο Λε Μερ. "Όταν βλέπουμε τον αριθμό των επιδοτήσεων που χορηγούνται σε ορισμένα προϊόντα που θα φτάσουν αύριο στην ευρωπαϊκή ήπειρο, ας μην κλείσουμε την πόρτα στο θέμα των δασμών".

Την Πέμπτη, ένας αξιωματούχος του γαλλικού υπουργείου Οικονομίας δήλωσε ότι η ιδέα της πιθανής επιβολής δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι "σύμφωνη με τη θέση μας: καμία αφέλεια και δίκαιος ανταγωνισμός".