Η Maersk συνεχίζει τη δέσμευσή της για παραγγελίες μόνο νεότευκτων πλοίων που μπορούν να ταξιδεύουν με πράσινα καύσιμα, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της για μηδενικό ισοζύγιο ρύπων μέχρι το 2040. Η εταιρεία πρωτοστάτησε στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων το 2021 με τις πρώτες παραγγελίες για πλοία διπλού καυσίμου μεθανόλης και υπογραμμίζει την ταχεία αύξηση του βιβλίου παραγγελιών για πλοία έτοιμα για μεθανόλη.

Η A.P. Moller - Maersk και το ιδιωτικό ναυπηγείο Yangzijiang Shipbuilding Group της Κίνας επιβεβαίωσαν την παραγγελία έξι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έτοιμων για χρήση μεθανόλης διπλού καυσίμου. Η Maersk αποκαλεί τα πλοία "μεσαίου μεγέθους", καθώς θα έχουν χωρητικότητα 9.000 TEU.

"Για αυτά τα έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, επιλέξαμε έναν σχεδιασμό και ένα μέγεθος πλοίου που τα καθιστούν πολύ ευέλικτα από άποψη ανάπτυξης. Αυτό θα επιτρέψει στα πλοία αυτά να καλύψουν πολλές λειτουργίες τόσο στο σημερινό όσο και στο μελλοντικό μας δίκτυο, προσφέροντας έτσι την ευελιξία που απαιτούν οι πελάτες μας. Μόλις τεθούν σταδιακά σε λειτουργία, θα αντικαταστήσουν την υπάρχουσα χωρητικότητα του στόλου μας", λέει ο Rabab Boulos, Chief Infrastructure Officer της Maersk.

Η Yangzijiang αναφέρει ότι τα πλοία θα είναι εγχώριας σχεδίασης και κατασκευής ως είσοδος του ομίλου στα πλοία με καύσιμο μεθανόλης. Η Maersk αναφέρει ότι οι μηχανές θα είναι διπλού καυσίμου με δυνατότητα λειτουργίας με πράσινη μεθανόλη και θα παραδοθούν το 2026 και το 2027. Όπως και με την εκκρεμούσα παραγγελία για τα 24 containerships μεθανόλης που κατασκευάζονται στη Νότια Κορέα, η Maersk αναφέρει ότι τα πλοία αυτά θα αντικαταστήσουν επίσης την υπάρχουσα χωρητικότητα του στόλου της Maersk στο πλαίσιο της προγραμματισμένης ενεργειακής μετάβασης.

"Με αυτή την παραγγελία, κάνουμε ένα ακόμη βήμα στην πράσινη μετατροπή του στόλου μας και προς τον στόχο μας να γίνουμε καθαρά μηδενικά το 2040", δήλωσε ο Boulos. Ο ίδιος τονίζει ότι αυτά τα πλοία αντικατάστασης θα έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου της εταιρείας κατά 450.000 τόνους CO2 ετησίως, όταν λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη.

Η Maersk θα εγκαινιάσει την εποχή των containerships με καύσιμο τη μεθανόλη αργότερα αυτό το καλοκαίρι με την παράδοση του πρώτου πλοίου από τη Νότια Κορέα. Το πλοίο τροφοδοσίας των 2.100 TEU έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιήσει το ταξίδι παράδοσης στην Κοπεγχάγη, που ξεπερνά τα 11.000 ναυτικά μίλια, με καύσιμο εξ ολοκλήρου πράσινη μεθανόλη. Στη συνέχεια θα τεθεί σε υπηρεσία στη Βαλτική τόσο ως πλοίο επίδειξης όσο και ως εμπειρία εκμάθησης για τη Maersk στη λειτουργία πλοίων με καύσιμα μεθανόλης.

Η δανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία έχει επίσης υπό κατασκευή το πρώτο από τα δώδεκα containerships των 16.000 TEU, αναμένοντας να τα θέσει σε υπηρεσία από το 2024. Ακολούθησε μια επιπλέον παραγγελία για έξι πλοία 17.000 TEU διπλού καυσίμου. Η Maersk τονίζει ότι έχει πλέον 25 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε παραγγελία ικανά να λειτουργούν με την πράσινη μεθανόλη από ένα στόλο που σύμφωνα με την Alphaliner αποτελείται από 338 ιδιόκτητα πλοία σε υπηρεσία και συνολικά πάνω από 680 πλοία.

Τέλος η εταιρεία ανακοίνωσε μια δοκιμή για τη μετατροπή του πρώτου εν λειτουργία πλοίου να κινείται με μεθανόλη σε ένα έργο που έχει υπογράψει με τη ΜΑΝ. Η σύμβαση αυτή προβλέπει τη μετασκευή των κύριων μηχανών για συνολικά 11 πλοία.