Υπό πίεση βρέθηκαν το 2022 τα οικονομικά μεγέθη της Ελληνικό Μετρό, της εταιρείας, η οποία είναι επιφορτισμένη με τη μελέτη, κατασκευή και ανάπτυξη του δικτύου του αστικού σιδηρόδρομου στους νομούς της Αττικής και της Θεσσαλονίκης καθώς και του δικτύου ΤΡΑΜ σε όλη την ελληνική επικράτεια (πλην του δικτύου του ΟΣΕ και του προαστιακού)

Συγκεκριμένα, η εταιρεία, η οποία θυμίζουμε ότι ιδρύθηκε το 1991 και ανήκει στο ελληνικό δημόσιο, είδε, στην περσινή οικονομική χρήση, τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις τις να αυξάνονται κατά 24% και να φτάνουν τα 168,427 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2021, οπότε άγγιξαν τα 136,118 εκατ. ευρώ.

Όπως επισημαίνεται στις οικονομικές της καταστάσεις, η διψήφια άνοδος αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση του βραχυπρόθεσμου δανεισμού και των προβλέψεων από την εκτέλεση των έργων για την επέκταση της γραμμής του μετρό στον Πειραιά καθώς και των έργων για το μετρό της Θεσσαλονίκης. Την ίδια στιγμή, ενισχύθηκαν κατά 6% και ανήλθαν σε 2,178 δισ. ευρώ από 2,049 δισ. ευρώ το 2021, μια άνοδος η οποία οφείλεται στα δάνεια που λήφθηκαν. Παράλληλα, η ψαλίδα των ζημιών μεγάλωσε το 2022 στα 182,986 εκατ. ευρώ από 175,976 εκατ. ευρώ την προηγούμενη οικονομική χρήση. 

Τα έργα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Σε σχέση με τη Γραμμή 4 τμήμα Άλσος Βεΐκου–Γουδή του μετρό της Αθήνας, περιλαμβάνει την κατασκευή 13 χλμ. γραμμής και 15 σταθμών μετρό με τη διάρκεια υλοποίησης του έργου να ανέρχεται σε 8 χρόνια από την ημερομηνία υπογραφής το 2021 (συμβατική ημερομηνία ολοκλήρωσης έργου το 2029) ενώ το συμβατικό τίμημα φθάνει περίπου τα 1,327 δισ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά, τώρα, το μετρό της Θεσσαλονίκης, το βασικό έργο περιλαμβάνει γραμμή μετρό μήκους 9,6 χλμ., 13 σταθμούς, 1 αμαξοστάσιο 50.000 τ.μ. και 18 συρμούς. Επιπλέον, το συνολικό κόστος σύμβασης με τις συμπληρωματικές συμβάσεις, τις θετικές ζημίες, την αναθεώρηση και τις διαιτησίες προβλέπεται να ανέλθει στο ποσό των 1,44 δισ. ευρώ περίπου. Να σημειωθεί ότι στο κόστος περιλαμβάνεται και η σύνοψη της συμπληρωματικής σύμβασης για τις εργασίες κατασκευής και τις αρχαιολογικές εργασίες στον σταθμό Βενιζέλου, οι οποίες απαιτούνται για την εφαρμογή της νέας λύσης κατασκευής με προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό. 

(από capital.gr)