Ωριμάζει περαιτέρω το έργο της κατασκευής του κατασκευής του «FSRU Αργώ» στον Βόλο, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται σε ρεπορτάζ στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» η έγκριτη δημοσιογράφος Μάχη Τράτσα η ΡΑΑΕΥ έδωσε, την περασμένη εβδομάδα, την έγκρισή της στη νέα χωροθέτηση της υποδομής. Ειδικότερα, το πρότζεκτ, που αναπτύσσεται από την εταιρεία Mediterranean Gas, πήρε το «πράσινο φως» από την Ολομέλεια της Αρχής στη συνεδρίαση της περασμένης Πέμπτης

Πυκνώνουν, ωστόσο, οι αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας στη Μαγνησία.

Ο Βόλος

Το έργο είχε «παγώσει» όταν η εταιρεία απέστειλε στη ΡΑΑΕΥ αίτηση προκαταρκτικής εξέτασης τροποποίησης της άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) που κατείχε, έπειτα από τις αντιρρήσεις που είχε προβάλλει στον Ρυθμιστή της ενεργειακής αγοράς το ΤΑΙΠΕΔ λόγω της χωροθέτησής του FSRU στο λιμάνι του Βόλου, το οποίο ανήκει στα assets του Ταμείου προς ιδιωτικοποίηση. Επίσης, αντιδράσεις υπήρχαν από τοπικούς επιστημονικούς φορείς και πολίτες. Έτσι, η Mediterranean Gas αποφάσισε την αλλαγή της χωροθέτησης του έργου.

Στη συνέχεια η ΡΑΑΕΥ  είχε  αποστείλει επιστολή στους πέντε δήμους της περιοχής ζητώντας τη γνωμοδότησή τους. Ειδικότερα, στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου είχε ζητήσει τη γνώμη των δημοτικών αρχών σχετικά με την πρόθεση της εταιρείας να μετακινήσει τη θέση εγκατάστασης του πλωτού τερματικού σταθμού φυσικού αερίου «Αργώ» από σταθερό σημείο επί πλωτής εξέδρας στην είσοδο του λιμένος Βόλου, κοντά στην ακτή της περιοχής «Πευκάκια», σε άλλο σταθερό σημείο κοντά στην ακτή της περιοχής «Κριθαριά».

Επιφυλάξεις και αντιδράσεις

Οι δήμοι της Μαγνησίας εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους, ως προς τη νέα χωροθέτηση του FSRU Αργώ. Ο δήμος Νοτίου Πηλίου είχε εισηγηθεί αρνητικά στη δημιουργία του τερματικού σταθμού σε οποιοδήποτε σημείο εντός του Παγασητικού Κόλπου, καθώς πρόκειται για μια περίκλειστη θάλασσα και όχι ανοιχτή όπως είναι της Αλεξανδρούπολης (σ.σ. εκεί αναπτύσσονται δύο FSRU από την Gastrade), με δεδομένο μάλιστα ότι το μεγαλύτερο μέρος της ακτογραμμής του δήμου βρίσκεται εντός του κόλπου με πολλούς οικισμούς και χωριά στα παράλιά του. Αντιστοίχως, αρνητικές ήταν και εισηγήσεις του δήμου Αλμυρού, του δήμου Ρήγα Φεραίου και του δήμου Βόλου.

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Σύμφωνα με πληροφορίες,  η ΡΑΑΕΥ απέστειλε τις γνωμοδοτήσεις των δήμων στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας  (ΥΠΕΝ) οι οποίες έκριναν ότι δεν προκύπτουν σοβαροί περιβαλλοντικοί λόγοι για την απόρριψη της νέας χωροθέτησης. Έτσι η Αρχή ενέκρινε την περασμένη Πέμπτη την τροποποίηση της αρχικής άδειας. Ωστόσο, απομένουν ακόμη πολλά αδειοδοτικά στάδια για να προχωρήσει το έργο με δυσκολότερο εκείνο της λήψης ΑΕΠΟ (Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων).  Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει ήδη υποβληθεί στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων του ΥΠΕΝ.

Άλλωστε όλες οι υποδομές υπόκεινται στη συμμόρφωση με συγκεκριμένες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, όπως επίσης και σε δοκιμές αγοράς προκειμένου να αποδειχθεί η εμπορική τους βιωσιμότητα. Στην πρώτη φάση του market test που είχε ολοκληρωθεί στα τέλη Δεκεμβρίου, σύμφωνα με την εταιρεία, είχε εκδηλωθεί αρχικό ενδιαφέρον για δέσμευση δυναμικότητας στον τερματικό σταθμό ΑRGO. Μένει πλέον να φανεί εάν υπάρχει και δεσμευτικό ενδιαφέρον, όταν θα διεξαχθεί η δεύτερη φάση του market test.

Το FSRU

Βάσει των στοιχείων που είχε αποστείλει η εταιρεία στη ΡΑΑΕΥ, το FSRU θα κατασκευαστεί στο βορειοδυτικό τμήμα του Παγασητικού κόλπου σε απόσταση 65 μέτρων από την ακτή και θα απέχει δύο ναυτικά μίλια από τη γραμμή ναυσιπλοΐας του λιμανιού. Εκτός από τη χωροθέτηση έχει μεταβληθεί και το χρονοδιάγραμμα έναρξης εμπορικής λειτουργίας του έργου, από τον Ιανουάριο του 2023 στο πρώτο τρίμηνο του 2025. Η δυναμικότητα επαναεριοποίησής του θα ανέρχεται σε 5,2 bcm φυσικού αερίου ετησίως.