Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Ναυτεμπορικής» την θέσπιση κινήτρων για τη χρήση του υδρογόνου στα ιδιωτικά αυτοκίνητα αλλά και τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ως κύρια πηγή εναλλακτικής ενέργειας, εξετάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εφόσον γίνει εφικτή η ευρύτερη εκμετάλλευσή του. Την πρόθεση αυτή ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Σαντορίνη το περασμένο Σάββατο στο πλαίσιο της άτυπης Συνάντησης Υπουργών Μεταφορών και Ναυτιλίας της Ε.Ε. η Επίτροπος για θέματα μεταφορών της Ε.Ε. κ. Loyola de Palacio, ανακοινώνοντας παράλληλα ότι η Κοινότητα έχει διαθέσει κονδύλια ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ για ερευνητικά προγράμματα που αφορούν την αναζήτηση της κατάλληλης τεχνολογίας που θα επιτρέψει την ικανοποιητική- σε επίπεδο απόδοσης και οικονομίας-χρησιμοποίησή του. Πρόκειται για μία «επαναστατική ενέργεια», τόνισε η κ. Palacio, προσθέτοντας ότι για ανάλογα προγράμματα οι ΗΠΑ έχουν δαπανήσει 1,5 δις. δολάρια, καθώς τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη είναι εντυπωσιακά. Η αξιοποίηση του υδρογόνου βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο και σε σύντομο χρονικό διάστημα αναμένεται ότι θα αρχίσει το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα κίνησης 30 λεωφορείων με χρήση του ενεργειακού αυτού υλικού σε 10 ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ σημαντικά προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν έχουν σχέση με τη διαδικασία παραγωγής, αποθήκευσης και διάθεσής του. Μάλιστα, θα πρέπει να αναφερθεί, ότι η Ε.Ε. εξουσιοδότησε την επίτροπο να προχωρήσει σε αποκλειστικές συνομιλίες με τις ΗΠΑ, για την ενίσχυση της συνεργασίας στον τομέα αυτό. Από την πλευρά του, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρήστος Βερελής προέβη σε ένα απολογισμό των προτάσεων και των συμπερασμάτων που συζητήθηκαν στο άτυπο συμβούλιο, υποβαθμίζοντας το θέμα της επιβολής διοδίων στις μεγάλες πόλεις, πρόταση, η οποία δεν έγινε αποδεκτή από τους ομολόγους του. Ο Κ. Βερελής παράλληλα επεσήμανε ότι προτεραιότητα της χώρας μας είναι η ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών με «αιχμή του δόρατος» τα μέσα σταθερής τροχιάς και πρόσθεσε πως τους επόμενους μήνες θα κατασκευαστεί και δεύτερος σταθμός φυσικού αερίου για να καλύψει τις ανάγκες του, υπό προμήθεια, στόλου λεωφορείων με φυσικό αέριο που θα αυξήσει το συνολικό αριθμό στα 415 από 295 που διαθέτουμε σήμερα.