Ο μεγαλύτερος πάροχος σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητόδρομων της Βρετανίας έφερε αστυνομικούς για την αστυνόμευση της "οργής φόρτισης" μεταξύ των οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων που μάχονται για πρόσβαση σε σημεία σύνδεσης. Ο διευθύνων σύμβουλος της Moto Ken McMeikan προειδοποίησε ότι οι σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητοδρόμων του Ηνωμένου Βασιλείου αντιμετωπίζουν αυξανόμενη "δημόσια αταξία" λόγω της έλλειψης συνδέσεων με το δίκτυο που τον εμποδίζει να εγκαταστήσει

αρκετούς φορτιστές αυτοκινήτων για να καλύψει την αύξηση της ζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι πολλοί οδηγοί αντιμετωπίζουν μεγάλες αναμονές, με θυμωμένους οδηγούς να έρχονται αντιμέτωποι με το προσωπικό και μεταξύ τους για την έλλειψη εγκαταστάσεων φόρτισης.

Ο McMeikan δήλωσε ότι οι καθυστερήσεις κάνουν τους οδηγούς "πολύ θυμωμένους και αγχωμένους" και προειδοποίησε για τον αυξανόμενο κίνδυνο της "οργής της φόρτισης" στους αυτοκινητόδρομους της Βρετανίας.

"Οι άνθρωποι πρέπει να κυκλοφορούν με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητά τους χωρίς άγχος για την εμβέλεια, χωρίς μεγάλες ουρές και χωρίς δημόσια αναταραχή, αλλά στις ώρες αιχμής της εποχής βιώνουμε όλα αυτά τώρα", δήλωσε.

Η Moto, η οποία διαχειρίζεται 49 υπηρεσίες αυτοκινητόδρομων σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο, έχει ήδη εισαγάγει marshalls στο Exeter, το Rugby και το Wetherby για να διαχειρίζεται τις ουρές των EV και να αποτρέπει τις συγκρούσεις κατά τη διάρκεια των περιόδων υψηλής κίνησης.

Οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναγκάστηκαν για παράδειγμα να περιμένουν στην ουρά έως και έξι ώρες σε ορισμένα πρατήρια καυσίμων σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο τα περασμένα Χριστούγεννα.

Σε αντίθεση με ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο που χρειάζεται μόλις λίγα λεπτά για να γεμίσει, ένα τυπικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα χρειαστεί τουλάχιστον μισή ώρα για να φορτίσει. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζονται πολύ περισσότεροι σταθμοί φόρτισης για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ο επικεφαλής της Moto είναι ο τελευταίος εκ των διευθύνοντων συμβούλων που προειδοποιεί ότι οι μεγάλες καθυστερήσεις στη σύνδεση με το δίκτυο καθυστερούν την εξάπλωση των σημείων φόρτισης.

Για παράδειγμα ο CEO Gridserve, μιας από τις επίσης μεγαλύτερες εταιρείες φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Βρετανία, δήλωσε στην Telegraph νωρίτερα αυτό το μήνα ότι οι καθυστερήσεις ανάγκασαν την επιχείρησή του να βασίζεται σε μπαταρίες και γεννήτριες για την τροφοδοσία των οχημάτων.

"Θα δείτε ουρές ανθρώπων και δημόσια αναταραχή επειδή δεν υπήρχε αρκετή ενέργεια που να παραδίδεται στους χώρους εξυπηρέτησης των αυτοκινητοδρόμων... για να επιτρέψει στους ανθρώπους να φορτίσουν το αυτοκίνητό τους και στη συνέχεια να συνεχίσουν το ταξίδι τους", δήλωσε ο McMeikan.

Ηδη ο McMeikan δήλωσε ότι είχε επανειλημμένα πει στον Jesse Norman, τον υπουργό για την απαλλαγή από τον άνθρακα στις μεταφορές, ότι το να αναγκάζει τους οδηγούς EV να σχηματίζουν ουρές θα έθετε το προσωπικό του και τους οδηγούς σε κίνδυνο "οργής για φόρτιση".

Υπάρχουν ήδη περίπου 850.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου και δύο στα δέκα από τα νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τον Αύγουστο ήταν ηλεκτροκίνητα.

Παρά την πρόσφατη καθυστέρηση της απαγόρευσης της πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων, η βρετανική κυβέρνηση επιβεβαίωσε την περασμένη εβδομάδα ότι περισσότερο από το ένα πέμπτο των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται από τους κατασκευαστές στο Ηνωμένο Βασίλειο το επόμενο έτος πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών, με αύξηση στο 80% έως το 2030.