Οι κυβερνώντες δεξιοί Μετριοπαθείς της Σουηδίας εξαπέλυσαν πυρά κατά του συνασπισμού Πράσινων-Σοσιαλδημοκρατών της Στοκχόλμης, ο οποίος ανακοίνωσε την Τρίτη την απαγόρευση των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σε τμήματα του κέντρου της πόλης από το 2025. Το δημοτικό συμβούλιο της πόλης δήλωσε ότι μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα οχήματα φυσικού αερίου χαμηλών εκπομπών θα επιτρέπονται

σε μια περιοχή μεγέθους 20 οικοδομικών τετραγώνων στο κέντρο της Στοκχόλμης από το 2025. Η απαγόρευση ισχύει επίσης για τα οχήματα μεταφοράς και τα ταξί, ενώ θα επιτραπούν τα plug-in υβριδικά χαμηλών εκπομπών στη μεγάλη κίνηση κυκλοφορίας.

«Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα καλύτερο περιβάλλον αέρα και θορύβου για όσους ζουν στην περιοχή», δήλωσε ο Lars Strömgren, ο επίτροπος κυκλοφορίας της πόλης, στο SVT.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που εισάγεται περιβαλλοντική ζώνη κατηγορίας τρία στη Σουηδία. Ωστόσο, προηγούμενα σχέδια για την καθιέρωση μιας τέτοιας ζώνης στην Gamla Stan, την ιστορική παλιά πόλη της Στοκχόλμης, εγκαταλείφθηκαν.

«Η ζώνη χαμηλών εκπομπών θα εισαχθεί σε μια περιοχή με πολλούς πεζούς και ποδηλάτες, όπου η ποιότητα του αέρα πρέπει να βελτιωθεί. Είναι επίσης ένα τμήμα της πόλης όπου βλέπουμε μια ισχυρή δέσμευση για ταχύτερη ηλεκτροκίνηση, με φορείς που μπορούν να ηγηθούν της μετάβασης», δήλωσε ο Strömgren.

Στην αντιπολίτευση στο επίπεδο του Συμβουλίου, ο Dennis Wedin του Μετριοπαθούς Κόμματος του πρωθυπουργού Kristersson δεν έκρυψε την οργή του για την απόφαση.

«Πρόκειται για ιδεολογική συμβολική πολιτική», δήλωσε στον Τύπο.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η οικολογική ζώνη θα καταστήσει την πόλη λιγότερο προσβάσιμη και θα αποκλείσει ανθρώπους που δεν μπορούν να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ισχυρίστηκε ακόμη ότι οι Σοσιαλδημοκράτες αθετούν τις προεκλογικές υποσχέσεις τους με την κατάργηση των χώρων στάθμευσης και τη θέσπιση απαγόρευσης.

«Αθετούν τις υποσχέσεις τους και αφήνουν τους Πράσινους να χρησιμοποιήσουν το κέντρο της πόλης ως πειραματικό εργαστήριο», κατέληξε.

Οι Μετριοπαθείς πιστεύουν ότι ο καλύτερος τρόπος για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα είναι να στραφούν περισσότεροι άνθρωποι σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό βέβαια απαιτεί περισσότερα σημεία φόρτισης και διαφορετικά τέλη κυκλοφοριακής συμφόρησης και στάθμευσης για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Ταυτόχρονα, ο Wadin συμφώνησε ότι η Στοκχόλμη δεν πρέπει να σχεδιαστεί με γνώμονα το αυτοκίνητο, αλλά πρέπει η πόλη στοχεύει να έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων στην κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης μέχρι το 2030.

«Θα πρέπει να εξετάσουμε άλλους τρόπους μεταφοράς και να δούμε ποιοι δρόμοι μπορούν να είναι χωρίς αυτοκίνητα, ώστε η ροή της κυκλοφορίας να λειτουργεί», πρόσθεσε.

euractiv.gr