Τσεχικές Πιέσεις για την Καθυστέρηση της Κατάργησης των Κινητήρων Εσωτερικής Καύσης

Τσεχικές Πιέσεις για την Καθυστέρηση της Κατάργησης των Κινητήρων Εσωτερικής Καύσης
energia.gr
Παρ, 13 Οκτωβρίου 2023 - 14:15

Την Πέμπτη, η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ENVI) ενέκρινε την αποδυναμωμένη πρόταση του Τσέχου εισηγητή επί της πρότασης της Επιτροπής Euro 7. Έδωσε έτσι στη βιομηχανία περισσότερο χρόνο για να προετοιμαστεί για τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, ενώ έδειξε να υποκύπτει στις πιέσεις της τσεχικής κυβέρνησης στο πλαίσιο του Συμβουλίου

Σε μια ψηφοφορία 52:32 την Πέμπτη, οι ευρωβουλευτές από το ECR, το ΕΛΚ, το Renew και το ID υιοθέτησαν την πρόταση Euro 7 με πιο επιεικείς κανόνες από την αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

«Η επιτροπή ENVI του ΕΚ μόλις ενέκρινε την έκθεσή μου σχετικά με την πρόταση για το Euro 7. Η Πράσινη-Σοσιαλιστική Αριστερά ηττήθηκε. Για πρώτη φορά μετά από τέσσερα χρόνια, ένας εντελώς διαφορετικός συνασπισμός στο ΕΚ», έγραψε ο Τσέχος ευρωβουλευτής Alexandr Vondra στο Χ την Πέμπτη.

«Ως αποτέλεσμα, θα διατηρήσουμε την οικονομική προσιτότητα των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και θα διατηρήσουμε τους ανθρώπους που εργάζονται στην αυτοκινητοβιομηχανία», πρόσθεσε.

Η τσεχική κυβέρνηση, της οποίας ηγείται το κόμμα των Δημοκρατών Πολιτών (ECR) του Vondra, υποστήριζε την χαλάρωση των νέων κανόνων σε επίπεδο Συμβουλίου. Η Τσεχική Δημοκρατία, που εξαρτάται από την αυτοκινητοβιομηχανία, ηγήθηκε ενός συνασπισμού ομοϊδεατών κρατών, συμπεριλαμβανομένων της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, της Ουγγαρίας, της Πολωνίας και της Σλοβακίας.

Σύμφωνα με την πρόταση, που εγκρίθηκε από του υπουργούς ανταγωνιστικότητας της ΕΕ στις 25 Σεπτεμβρίου, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων από τα νέα οχήματα, ενώ θα τους δοθεί περισσότερος χρόνος για να προετοιμαστούν για τις αλλαγές. Συγκεκριμένα, τα όρια εκπομπών για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά θα είναι στο ίδιο επίπεδο με το ισχύον πρότυπο εκπομπών Euro 6. Για τα φορτηγά, τα όρια αυτά θα πρέπει να είναι ελαφρώς αυστηρότερα.

Η πρόταση που εγκρίθηκε από την επιτροπή ENVI προβλέπει ακόμη μεγαλύτερες μεταβατικές περιόδους κατά τη διάρκεια των οποίων το πρότυπο θα τεθεί σε εφαρμογή. Η βιομηχανία θα έχει περισσότερο χρόνο για να προετοιμαστεί για τη νέα νομοθεσία, πράγμα που σημαίνει ότι το Euro 7 θα μπορούσε να τεθεί σε ισχύ μετά το 2030.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναμένεται να ψηφίσει επί της πρότασης σε σχηματισμό ολομέλειας τον Νοέμβριο, ώστε να ολοκληρωθούν οι επόμενες διοργανικές τριμερείς συναντήσεις μέχρι το τέλος του έτους.

(από euractiv.gr)