Η Huisman εγκαινίασε ένα σύστημα που επιτρέπει στους χειριστές γερανών να προβλέπουν και να αντιδρούν στις ταχύτητες, τις ριπές και την κατεύθυνση του ανέμου που πλησιάζει κατά την εγκατάσταση των πτερυγίων των ανεμογεννητριών. Το σύστημα, που ονομάζεται Wind Gust Buster, βοηθά τους χειριστές γερανών και τους επόπτες ανύψωσης όταν εργάζονται

με την εγκατάσταση μεγάλων αντικειμένων σε μεγάλο ύψος, παρέχοντας πληροφορίες σχετικά με τον επερχόμενο άνεμο 360° γύρω από την άκρη του βραχίονα.

Η μέτρηση του εισερχόμενου ανέμου γίνεται με την εφαρμογή ενός συστήματος LiDAR στην άκρη του βραχίονα του γερανού, σαρώνοντας την οριζόντια περιοχή.
Τα δεδομένα μέτρησης επεξεργάζονται μετά από επεξεργασία από το σύστημα αυτοματισμού του γερανού και μπορούν να εμφανιστούν τόσο στον χειριστή του γερανού όσο και σε άλλα εμπλεκόμενα άτομα, όπως στη γέφυρα του γερανοφόρου σκάφους.

Ένα τυπικό παράθυρο πρόβλεψης είναι πέντε έως οκτώ λεπτά πριν από την άφιξη της ριπής ανέμου, γεγονός που επιτρέπει επαρκή χρόνο για τη λήψη της απόφασης "πάμε ή όχι" για τη συναρμογή ενός πτερυγίου σε μια άτρακτο.

Το σύστημα μπορεί να εγκατασταθεί σε νεόκτιστους γερανούς Huisman καθώς και να μετασκευαστεί σε υπάρχοντες.

Ο Cees van Veluw, Διευθυντής Προϊόντων Γερανών της Huisman, δήλωσε: "Το σύστημα αυτό είναι ένα από τα σημαντικότερα συστήματα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή γερανών: "Αυτή τη στιγμή, οι ξαφνικές ριπές ανέμου που δρουν στα πτερύγια των ανεμογεννητριών μπορούν να αποτελέσουν κίνδυνο για την ασφάλεια των ανθρώπων που βρίσκονται στην ανεμογεννήτρια, καθώς και κίνδυνο ακεραιότητας για το πτερύγιο και την άτρακτο.

"Ενώ όλοι έχουμε συνηθίσει να ελέγχουμε το ραντάρ βροχής πριν κάνουμε μια πεζοπορία έξω, δεν έχουμε δει να χρησιμοποιείται με τον ίδιο τρόπο στην εγκατάσταση ανεμογεννητριών στο παρελθόν.

"Το Wind Gust Buster βελτιώνει την ικανότητα του χειριστή του γερανού να ζευγαρώνει το πτερύγιο με ελεγχόμενο τρόπο και έτσι συμβάλλει στην ασφάλεια ολόκληρης της επιχείρησης ανύψωσης.

"Επιπλέον, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερες ζημιές στα εξαρτήματα, όπως τα μπουλόνια του πτερυγίου, και έτσι μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του κόστους και βελτίωση της ταχύτητας εγκατάστασης".