Η Ρωσία Αυξάνει Κατά 50% την Πρόβλεψή της για την Ποσότητα Φορτίων που θα Διακινηθεί Μέσω της Αρκτικής ως το 2030

Η Ρωσία Αυξάνει Κατά 50% την Πρόβλεψή της για την Ποσότητα Φορτίων που θα Διακινηθεί Μέσω της Αρκτικής ως το 2030
energia.gr
Δευ, 23 Οκτωβρίου 2023 - 16:04

Η Ρωσία αύξησε κατά 50% την πρόβλεψή της για την ποσότητα φορτίων που μπορεί να αποσταλεί έως το 2030 μέσω της ρωσικής Βόρεια Θαλάσσιας Διαδρομής στον Αρκτικό Κύκλο, ανέφερε τη Δευτέρα η εφημερίδα Kommersant

Ωστόσο, οι όγκοι των φορτίων θα εξαρτηθούν σε μεγάλο βαθμό από την ολοκλήρωση νέων ενεργειακών έργων και ένα πιο συντηρητικό σενάριο τα βλέπει να υπολείπονται πολύ από τα ανακοινωθέντα σχέδια, σύμφωνα με την εφημερίδα.

Το λιώσιμο των θαλάσσιων πάγων λόγω της κλιματικής αλλαγής έχει κάνει τη διαδρομή πιο βιώσιμη και ο Πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν την προωθεί έντονα ως τον νέο διάδρομο Ανατολής-Δύσης καθώς η Ρωσία αλλάζει τα εμπορικά της πρότυπα ως απάντηση στις κυρώσεις της Δύσης για την Ουκρανία.

Η διαδρομή εκτείνεται από το Μούρμανσκ, κοντά στα σύνορα της Ρωσίας με τη Νορβηγία, μέχρι το Βερίγγειο Πορθμό κοντά στην Αλάσκα.Η Ρωσία, η οποία θεωρούσε τη διαδρομή αυτή από καιρό ως εναλλακτική λύση στη Διώρυγα του Σουέζ, ενέκρινε πέρυσι ένα αναπτυξιακό σχέδιο που προβλέπει ότι ο όγκος φορτίων θα αυξηθεί από 34 εκατομμύρια τόνους το 2022 σε 80 εκατομμύρια το 2024 και 150 εκατομμύρια το 2030.

Η Kommersant αναφέρει ότι το ρωσικό υπουργείο που είναι αρμόδιο για την ανάπτυξη των ανατολικών περιοχών έχει μοντελοποιήσει τρία διαφορετικά σενάρια όγκου φορτίου, ανάλογα με την υλοποίηση μεγάλων ενεργειακών έργων κατά μήκος της διαδρομής.Αυτά είναι το τεράστιο έργο Vostok Oil που επιδιώκει η Rosneft, καθώς και οι μελλοντικές μονάδες υγροποιημένου φυσικού αερίου της Novatek, όπως το Arctic LNG 1, 2 και 3.Η διαθεσιμότητα και η κατασκευή παγοθραυστικών θα επηρεάσει επίσης το έργο.

Σύμφωνα με την Kommersant, το βασικό σενάριο προβλέπει όγκο φορτίων 74 εκατ. τόννων το 2024 και 224 εκατ. τόννων έως το 2030. Το αισιόδοξο σενάριο προβλέπει κύκλο εργασιών 81 εκατ. τόννων έως το 2024 και 244 εκατ. τόννων έως το 2030. Σύμφωνα με το συντηρητικό σενάριο, ωστόσο, ο κύκλος εργασιών θα ανέλθει μόνο σε 117 εκατομμύρια τόννους μέχρι το 2030. Το υπουργείο δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.