Η Volkswagen δεν θα δημιουργήσει προς το παρόν περισσότερα ευρωπαϊκά εργοστάσια για την παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV), αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας Oliver Blume, παρά το γεγονός ότι η Τσεχία ελπίζει να λάβει επενδύσεις από τον γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας

«Δεδομένης της κατάστασης της αγοράς, σε συνδυασμό με τη βραδύτερη απορρόφηση της αγοράς EV στην Ευρώπη, δεν υπάρχουν εμπορικοί λόγοι για να αποφασίσουμε για πρόσθετες τοποθεσίες στην Ευρώπη προς το παρόν», δήλωσε ο CEO της Volkswagen.

«Ταυτόχρονα, η Volkswagen και η PowerCo έχουν ήδη επιλέξει τρεις τοποθεσίες για την παραγωγή κυψελών μπαταρίας: Σάλτσγκιτερ (Γερμανία), Βαλένθια (Ισπανία) και Άγιος Θωμάς (Καναδάς). Αυτές οι τρεις τοποθεσίες έχουν δυναμικό παραγωγής έως και 200 GWh ετησίως», πρόσθεσε ο Blume.

Ο Blume σχολίασε επίσης την απόφαση της Volkwagen μετά από συνάντηση με τον πρωθυπουργό της Τσεχίας Petr Fiala στην Πράγα. Η Τσεχική Δημοκρατία προσέφερε στη Volkswagen μια τοποθεσία στα δυτικά της χώρας. Μετά την απόρριψη, η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να βρει μάλλον άλλον επενδυτή.

«Το έργο ενός gigafactory είναι μία από τις στρατηγικές προτεραιότητες της κυβέρνησης και είναι προς το συμφέρον μας να έχουμε ολόκληρη την αλυσίδα από την εξόρυξη λιθίου μέσω αυτού του gigafactory, δηλαδή την παραγωγή μπαταριών, μέχρι τα τελικά προϊόντα στην Τσεχική Δημοκρατία», δήλωσε ο Fiala σε συνέντευξη Τύπου την Τετάρτη, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει να εργάζεται για το έργο.

Σύμφωνα με τον υπουργό Βιομηχανίας και Εμπορίου Jozef Síkela, η Τσεχία βρίσκεται σε συνομιλίες με άλλους πέντε πιθανούς επενδυτές για την κατασκευή εργοστασίου μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο έδαφός της. Ο Síkela δεν αποκάλυψε τα ονόματα των επενδυτών, αλλά θα πρέπει να είναι «από άλλες ηπείρους».

Οι επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση είναι ζωτικής σημασίας για τη χώρα, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 10% του ΑΕΠ της και απασχολεί άμεσα περισσότερους από 180.000 ανθρώπους.

(από euractiv.gr)