Ένα κινεζικό πλοίο μεταφοράς LNG έχει μπλοκάρει έναν από τους τερματικούς σταθμούς εξαγωγής LNG της Αυστραλίας και αρχίζει να τραβάει την προσοχή των παγκόσμιων αγορών. Οι ανησυχίες πυροδοτήθηκαν στις 28 Νοεμβρίου, όταν η εταιρεία παραγωγής Origin Energy της Αυστραλίας έχει ξεκινήσει να «περιορίζει την παραγωγή της» για να μειώσει τη ροή φυσικού αερίου για την εγκατάσταση LNG μετά την αναβολή πολλών αποστολών. To κινεζικής ιδιοκτησίας LNG CESI Qingdao (95.600 dwt) συνδέεται τακτικά στον τερματικό σταθμό ως μέρος μιας αποκλειστικής εξαγωγικής επιχείρησης με το πλοίο να λειτουργεί υπό μακροπρόθεσμη ναύλωση για την κινεζική ενεργειακή εταιρεία Sinopec (China Petroleum & Chemical Company) που είναι επίσης ένας

από τους τρεις επενδυτές στο Αυστραλιανό τερματικό LNG. Το πλοίο ναυπηγήθηκε από τη Hudong-Zhonghua Shipyard και παραδόθηκε το 2017 σε κοινή επιχείρηση μεταξύ της Sinopec, της COSCO Ship και της Mitsui OSK Lines (MOL). Με χωρητικότητα 174.000 cbm είναι ένας από τους έξι μεταφορείς που κατασκευάστηκαν σε μια κατηγορία πλοίων ειδικά για τη μεταφορά LNG από τον τερματικό σταθμό στην Κίνα για τη Sinopec.

Το πρόβλημα ξεκίνησε στις 21 Νοεμβρίου, όταν το σκάφος έφτασε για μια από τις τακτικές συνδέσεις στον τερματικό σταθμό στο νησί Curtis κοντά στο Gladstone της Αυστραλίας, το οποίο λειτουργεί από την ConocoPhillips ως μέρος του Australia Pacific LNG. Ενώ το σκάφος φόρτωνε έχασε δύναμη με τους ιδιοκτήτες του να μιλούν για «αστοχία», ενώ δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης στην Αυστραλία που επικαλούνται την Αυστραλιανή Αρχή Ναυτιλιακής Ασφάλειας ανέφεραν ότι το πρόβλημα είναι ένα ζήτημα γεννήτριας, με την AMSA να αποκαλεί το σκάφος «μη αξοιόπλοο» αυτή τη τη στιγμή. Το φορτωμένο πλοίο επρόκειτο να αποπλεύσει στα τέλη της περασμένης εβδομάδας για το Wenzhou της Κίνας.

Η Australia Pacific είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς και εξαγωγείς της χώρας με χωρητικότητα 9 εκατομμυρίων μετρικών τόνων ετησίως. Ωστόσο, ο τερματικός σταθμός έχει μόνο μία αποβάθρα και σύμφωνα με την Orion το δεξαμενόπλοιο «δεν έχει την ισχύ και επί του παρόντος δεν μπορεί να εγκαταλείψει τον τερματικό σταθμό». Ανέφεραν ότι κανένα άλλο φορτίο δεν μπορεί να φορτωθεί μέχρι να επιλυθεί η κατάσταση.

Η Orion αναφέρει ότι έχει αρχίσει να μειώνει την παραγωγή, ενώ λαμβάνει μέτρα για τη χρηματοδότηση της μη λειτουργικής παραγωγής χαρτοφυλακίου της. Αναφέρουν ότι ο τερματικός σταθμός φορτώνει κανονικά ένα νέο πλοίο κάθε τρεις ημέρες και μέχρι στιγμής, δύο αποστολές έπρεπε να αναβληθούν. Τα σήματα του AIS δείχνουν ότι υπάρχουν τώρα τρία δεξαμενόπλοια LNG αγκυροβολημένα στα ανοιχτά της Gladstone, ενώ η Orion ανέφερε στη δήλωσή της, "Αναμένεται ότι περισσότερα φορτία LNG θα αναβληθούν".

Ο συνολικός αριθμός των φορτίων που θα αναβληθούν θα εξαρτηθεί από το χρονοδιάγραμμα για την επίλυση του προβλήματος σύμφωνα με την Orion. Σημείωσαν δε, ότι η ConocoPhillips συνεργάζεται με το σκάφος, τους ιδιοκτήτες του και τις ναυτιλιακές αρχές για την επίλυση της κατάστασης στο συντομότερο δυνατό. Ωστόσο, η Australia Pacific είναι σημαντικός προμηθευτής της Sinopec και επίσης της ιαπωνικής Kansai Electric. Η διαταραχή έρχεται καθώς η ζήτηση LNG πολύ παραδοσιακά κατά τη διάρκεια της ψυχρότερης περιόδου στην Κίνα και την Ιαπωνία.