Όταν ο πρωθυπουργός της Βρετανίας Ρίσι Σούνακ ανακοίνωσε ότι η απαγόρευση της χρήσης πετρελαίου και βενζίνης από τα αυτοκίνητα που είχε αποφασιστεί να ισχύσει από το 2030, θα καθυστερήσει για πέντε ή δέκα χρόνια, υποστήριξη ότι αυτή είναι μια απόφαση που επιβάλλει η κοινή λογική και ο ρεαλισμός. Αυτό όμως που δεν είπε είναι ότι, οι σύμβουλοι του τον προειδοποίησαν

ότι αν η Βρετανία τηρούσε το αρχικό σχέδιο για το 2030, τότε θα παρέδιδε ουσιαστικά την αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στους Κινέζους, χωρίς καν να δώσει τη μάχη, χωρίς κανένα ανταγωνισμό και προοπτική.

Το να γίνουμε πράσινοι σημαίνει ότι θα παραδοθούμε στους Κινέζους, θα γίνουμε εμείς Κινέζοι, είπε ο Ρίσι Σούνακ. Στο ίδιο συμπέρασμα κατέληξαν και οι ηγέτες των χωρών που συμμετείχαν στη σύνοδο COP για το κλίμα στο Ντουμπάι, οι οποίοι όλοι μαζί αλλά και κατά μόνας, συνειδητοποίησαν ότι μάλλον έχουν αργήσει πολύ.

Χωρίς πολλές παράτες και διακηρύξεις, και με χρήσιμη υποστήριξη από το κράτος, η εταιρείες της Κίνας ηγούνται τώρα των αγορών αιολικής και ηλιακής ενέργειας, υδρογόνου, μπαταριών λιθίου και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κυριαρχώντας, είτε άμεσα στις αγορές, είτε στις αλυσίδες εφοδιασμού των αγορών αυτών. Η χώρα που είναι πρώτη σε εκπομπές αερίων του Θερμοκηπίου, με διπλάσιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις Ηνωμένες Πολιτείες που είναι δεύτερες, έχει μετατραπεί σε μηχανή της πράσινης επανάστασης. Από εδώ και πέρα, η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μπορεί να αποτελούν καλή εξέλιξη για το μέλλον του πλανήτη, θα είναι όμως ακόμη καλύτερη εξέλιξη για το μέλλον, την ανάπτυξη και τα κέρδη της οικονομίας της Κίνας. Ο Πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινγκ Πινγκ είχε εδώ και χρόνια εντοπίσει και αποφασίσει η χώρα του να εκμεταλλευτεί και να αξιοποιήσει τις οικονομικές ευκαιρίες, τα καθαρά νερά και τα πράσινα βουνά είναι βουνά από ασήμι και χρυσό, είχε πει πριν από δύο χρόνια σε μια άλλη σύνοδο COP για το κλίμα. Το χρυσάφι πλέον ρέει άφθονο, οι κινέζικες εταιρείες παράγουν πλέον τα τρία τέταρτα από τους ηλιακούς συλλέκτες που έχει ανάγκη η παγκόσμια οικονομία, και τουλάχιστον τους μισούς από αυτούς που χρειάζεται η Βρετανία.

Οι Κινέζοι παράγουν επίσης τα τρία τέταρτα των μπαταριών λιθίου που χρειάζεται η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ σε δέκα χρόνια εκτιμάται ότι οι Κινέζοι θα έχουν αγοράσει τα μισά εργοστάσια που παράγουν μπαταρίες λιθίου σε ευρωπαϊκό έδαφος. Το εν τρίτο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλούνται στη Βρετανία κατασκευάζονται στην Κίνα, το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί, ενώ αμερικανικές και ευρωπαϊκές εταιρείες που παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα πασχίζουν να αντιπαλέψουν τους Κινέζους ανταγωνιστές τους, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παράγουν οι Κινέζοι είναι και πιο φθηνα και συνήθως πιο εξελιγμένα τεχνολογικά. Τα βιομηχανικά προϊόντα που σχετίζονται με την παραγωγή ηλιακής ενέργειας, οι μπαταρίες λιθίου και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποκαλούνται Οι Τρεις Μεγάλοι από τα μέσα ενημέρωσης της Κίνας, που πανηγυρίζουν ότι αυτοί είναι πλέον οι τρεις βασικοί παράγοντες που ωθούν και καθοδηγούν την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης της Κίνας αλλά και την πορεία οικονομικής ανάπτυξης της αχανούς χώρας, προϊόντα που αντικαθιστούν πλέον ως αιχμή του δώρατος της βιομηχανικής παραγωγής της Κίνας, τα ρούχα, τα έπιπλα και τις ηλεκτρονικές συσκευές.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ξεκινήσει επίσημη έρευνα για το πως οι Κινέζοι καταφέρνουν και πωλούν τόσο φθηνά τα προϊόντα τους, μέχρι την χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 οι εταιρείες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήλεγχαν το 35% της παγκόσμιας αγοράς ηλιακών συλλεκτών και άλλων τεχνολογικών προϊόντων που σχετίζονται με την παραγωγή ηλιακής ενέργειας, ακολούθως η Ευρωπαϊκή Ένωση προχώρησε σε περικοπή των επιδοτήσεων προς ενίσχυση εταιρειών παραγωγής ηλιακής ενέργειας και σχετικών προϊόντων, με αποτέλεσμα η Κίνα να κυριαρχήσει έκτοτε στην αγορά πράσινης και ηλιακής ενέργειας. Δεν πρέπει να επαναλάβουμε τα λάθη που έγιναν στην αγορά της ηλιακής ενέργειας, και στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δήλωσε πρόσφατα σε συνέντευξη του ο Πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν, ενώ η αμερικανική κυβέρνηση του Προέδρου Μπάιντεν προχωρά σε πρόγραμμα επιδοτήσεων 370 δις δολαρίων προς τις αμερικανικές εταιρείες παραγωγής ηλιακής και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο πλαίσιο του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού, η αμερικανική κυβέρνηση μεταφέρει προς όλες τις κατευθύνσεις το μήνυμα ότι οι ΗΠΑ εισέρχονται και πάλι δυναμικά στον αγώνα του ανταγωνισμού στην αγορά πράσινης ενέργειας, ενώ η κυβέρνηση Σούνακ στη Βρετανία δύσκολα θα καταφέρει να ανταγωνιστεί Κίνα και ΗΠΑ εν μέσω πολέμου επιδοτήσεων.

Πέρα από τους οικονομικούς πονοκεφάλους, υπάρχουν αμφιβολίες, ηθικές, ιδεολογικές και πολιτικές ανασφάλειες για την κινέζικη πράσινη τεχνολογία, αλλά και επιπλοκές εθνικής ασφάλειας που σχετίζονται με την οικονομική κυριαρχία της Κίνας. Για παράδειγμα οι περισσότεροι ηλιακοί συλλέκτες και τα εξαρτήματα τους κατασκευάζονται στην Επαρχία Ξινγιάνγκ, με πιθανή καταναγκαστική εργασία μελών της μειονότητας των Ουιγούρων σε εργοστάσια και ορυχεία. Επιπροσθέτως, τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν τεράστιες δυνατότητες αποθήκευσης και αναμετάδοσης πληροφοριών, ακόμη και καταγραφής των συζητήσεων μεταξύ των επιβατών τους. Δεδομένης της πολιτικής πραγματικότητας ότι οι μεγάλες εταιρείες της Κίνας δέονται και ακολουθούν εντολές της κεντρικής κυβέρνησης και του κομμουνιστικού κόμματος της Κίνας, η δημιουργία ανησυχίας και ανασφάλειας στη Δύση και σε ολόκληρο τον κόσμο για τις πραγματικές προθέσεις των Κινέζων και τις προοπτικές που δημιουργεί η νέα τεχνολογία για κατασκοπεία, είναι δικαιολογημένη και θεμιτή. Τα λογισμικό των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναβαθμίζεται περιοδικά από τον ίδιο τον κατασκευαστή, ενώ για να γίνει αυτό πιθανόν να πρέπει στιγμιαία τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να ακινητοποιούνται για λόγους ασφαλείας. Πολλοί είναι οι Βρετανοί Βουλευτές αλλά και οι Αμερικανοί Γερουσιαστές που έχουν θέσει επίσημα στη Βουλή των Κοινοτήτων και στο Κογκρέσο το ζήτημα του κινδύνου οι Κινέζοι να ελέγχουν απευθείας τα φρένα, το τιμόνι και τα επικοινωνιακά συστήματα των αυτοκινήτων σε ολόκληρο τον κόσμο.

Στη Δύση έχει ξεκινήσει πλέον για τα καλά η πολιτική συζήτηση για μείωση ή και εξάλειψη του ρίσκου από την Κίνα, ενώ την Αμερική ακούγεται όλο και περισσότερο το παλαιότερο σύνθημα Τραμπ για αποδέσμευση από την Κίνα, η εξάλειψη του ρίσκου όμως θα είναι πολύ δυσκολη καθώς η Δύση θα πρέπει να ενισχύσει την πράσινη ενεργειακή της αυτονομία ενισχύοντας με επιδοτήσεις τη δική της βιομηχανία, έναντι των Κινέζων που προπορεύονται και κινούνται επιθετικά, πολιτικά, οικονομικά και γεωστρατηγικά. Οι περισσότεροι πολιτικοί στη Δύση τώρα συνειδητοποιούν ότι οι χώρες της Δύσης έχουν μείνει πίσω σε ένα τεχνολογικό πόλεμο που έχει ξεκινήσει εδώ και πολύ καιρό, τώρα οι κυβερνήσεις της Δύσης συνειδητοποιούν ότι οι Κινέζοι είναι αυτοί που κερδίζουν περισσότερο από τα πρασίνισμα της οικονομίας των άλλων, και ότι τόσα χρόνια η Κίνα με την προκατάληψη των δυτικών ότι είναι μια βρώμικη ενεργοβόρος οικονομία, κατάφερε να αποφύγει τους ελέγχους και να αναπτύξει τη δική της πράσινη τεχνολογία που τώρα πουλά σε δυτικές κυβερνήσεις, βιομηχανίες και εταιρείες.