Η CSL Παραγγέλνει τον Πρώτο Πλοίο Παγκοσμίως με Δυνατότητα Αυτοεκφόρτωσης με Μπαταρίες

Η CSL Παραγγέλνει τον Πρώτο Πλοίο Παγκοσμίως με Δυνατότητα Αυτοεκφόρτωσης με Μπαταρίες
energia.gr
Πεμ, 21 Δεκεμβρίου 2023 - 10:33

Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό πλοίο χύδην φορτίου στον κόσμο, με δυνατότητα αυτοεκφόρτωσης με μπαταρίες, θα αρχίσει να κατασκευάζεται το 2024 και θα παραδοθεί το 2026. Το μοναδικό αυτό πλοίο αποτελεί μέρος της συνεχούς προσπάθειας της καναδικής CSL Group, διαχειρίστριας εταιρείας πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, καθώς εργάζεται για τον εκσυγχρονισμό και τη μείωση των εκπομπών από το στόλο της.

Το νέο πλοίο, το οποίο θα έχει χωρητικότητα 11.000 dwt, θα είναι εξοπλισμένο με υβριδικό πετρελαιοηλεκτρικό σύστημα πρόωσης. Η CLS αναφέρει ότι θα συνδυαστεί με μία από τις πιο προηγμένες εγκαταστάσεις μπαταριών που έχουν τοποθετηθεί μέχρι σήμερα σε πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου. Περίπου το ήμισυ των ενεργειακών αναγκών του πλοίου θα παρέχεται από ένα συνδυασμό ενέργειας από την ξηρά και αποθήκευσης ενέργειας από μπαταρίες. Υπάρχουν επίσης σχέδια για την εγκατάσταση επαρκών μπαταριών στο μέλλον ώστε να είναι δυνατή η πλήρως ηλεκτρική λειτουργία. 

Το πλοίο κατασκευάζεται στο πλαίσιο μιας 20ετούς στρατηγικής συνεργασίας με την Adelaide Brighton Cement που εδρεύει στην Αυστραλία. Το ειδικά σχεδιασμένο πλοίο θα αντικαταστήσει το Accolade II (8.140 dwt) της Adbri, ένα άλλο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου με αυτοεκφόρτωση που κατασκευάστηκε στην Αυστραλία το 1982. Το σημερινό πλοίο, το οποίο λειτουργεί με MGO ή φυσικό αέριο, εδρεύει στο Port Adelaide και διαχειρίζεται από την Inco Ships.

Το νέο πλοίο θα υποστηρίξει τις δραστηριότητες ασβεστολιθικής παραγωγής της εταιρείας στη Νότια Αυστραλία με έμφαση στην ενίσχυση της αποδοτικότητας και της περιβαλλοντικής ευθύνης. Το πλοίο θα μεταφέρει έως και 2,7 εκατομμύρια τόνους ασβεστόλιθου ετησίως, γεγονός που αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 35% σε σχέση με τη μεταφορική ικανότητα του υπάρχοντος πλοίου.

Ο σχεδιασμός του νέου πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου με αυτοφόρτωση και αυτοεκφόρτωση έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να παρέχει μια πλήρως ολοκληρωμένη αλυσίδα εφοδιασμού ασβεστόλιθου για την Adbri.

Η CSL έχει κάνει και άλλα βήματα για τη μείωση των εκπομπών της. Η εταιρεία κινείται επιθετικά στην υιοθέτηση βιοκαυσίμων, ξεκινώντας με το καύσιμο το 2019. Κατά τη διάρκεια της περιόδου 2023, ανέφερε ότι σημείωσε νέο ρεκόρ χρησιμοποιώντας συνολικά 16.400 μετρικούς τόνους βιοντίζελ B100 σε μία μόνο περίοδο. Ο όμιλος CSL και η Algoma Central Corporation, νωρίτερα το 2023, έδωσαν παραγγελία νεότευκτων πλοίων στην Jiangsu Yangzi-Mitsui Shipbuilding Co. για την κατασκευή τεσσάρων νέων πλοίων αυτοεκφόρτωσης με βάση τη μεθανόλη Kamsarmax (72.250 dwt).