Μια συνεργασία στην οποία συμμετέχουν τα κορυφαία ναυπηγεία της Ιαπωνίας μαζί με τους βιομηχανικούς κολοσσούς Mitsui και Mitsubishi επιδιώκει να προωθήσει την ανάπτυξη μεγάλων ocean-going carriers μεταφοράς υγροποιημένου CO2 στο πλαίσιο των παγκόσμιων πρωτοβουλιών για τη δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα. Ο στόχος είναι να τεθούν οι βάσεις για την είσοδο της Ιαπωνίας στο αναδυόμενο αυτό νέο τμήμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Η νέα συνεργασία διαμορφώνεται μεταξύ της Mitsubishi και της Mitsui και βασίζεται σε μια παρόμοια συνεργασία που άρχισε τον Μάιο του 2023 η Mitsubishi Shipbuilding και η Nihon Shipyard, μια κοινοπραξία που ιδρύθηκε για τον σχεδιασμό πλοίων μεταξύ της Imabari Shipbuilding και της Japan Marine United Corporation. Η Mitsubishi και η Mitsui αναφέρουν ότι τώρα προχωρούν στην επιχειρηματική ανάπτυξη για την έγκαιρη έναρξη της επιχείρησης δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS).

Οι πιθανότητες επιτυχίας της CCS, στηρίζονται στην πεποίθηση ότι θα υπάρξει αυξανόμενη ζήτηση για πλοία ικανά να μεταφέρουν το δεσμευμένο CO2 και να το παραδίδουν σε υγρή μορφή είτε σε τοποθεσίες όπου μπορεί να αποθηκευτεί κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας είτε σε εφαρμογές που επαναχρησιμοποιούν CO2 . Η στρατηγική απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές της Ιαπωνίας απαιτεί μια μεγάλη συνιστώσα δέσμευσης και αποθήκευσης για την επίτευξη του παγκόσμιου στόχου των καθαρών μηδενικών εκπομπών.

Χρησιμοποιώντας τις τεχνολογίες και την κατασκευαστική τεχνογνωσία της Mitsubishi Shipbuilding και της Nihon Shipyard, η συνεργασία θα προχωρήσει για τη δημιουργία των υποδομών κατασκευής και παραγωγής των πλοίων. Οι εταιρείες σημειώνουν ότι θα είναι σημαντικό να τυποποιηθούν οι προδιαγραφές και ο σχεδιασμός των πλοίων LCO2 σε πολλαπλά έργα, καθώς και να αναπτυχθεί μια ρεαλιστική αλυσίδα εφοδιασμού παραγωγής, ώστε τα πλοία LCO2 να μπορούν να κατασκευαστούν.

Οι τέσσερις εταιρείες σε συνεργασία με τη Mitsui & Co. και τη Mitsubishi Corporation, σχεδιάζουν να αναπτύξουν τυποποίηση των προδιαγραφών και του σχεδιασμού των πλοίων για να πραγματοποιήσουν διεθνείς μεταφορές μεγάλης κλίμακας από το 2028 και μετά.

Τον Μάιο του 2023, η Mitsubishi Shipbuilding και η Nihon Shipyard Co. σχημάτισαν μια κοινή επιχείρηση για την ανάπτυξη ενός LCO2. Επιπλέον, ο Ιαπωνικός Οργανισμός για τα Μέταλλα και την Ενεργειακή Ασφάλεια (JOGMEC) ξεκίνησε μια μελέτη σκοπιμότητας ως δημόσιο έργο.

Η Mitsubishi Shipyard ολοκλήρωσε την κατασκευή του πρώτου αποκλειστικού carrier LCO2 στον κόσμο και παρέδωσε το πλοίο τον Νοέμβριο του 2023. Είναι ένα πλοίο επίδειξης που κατασκευάστηκε ως μέρος ενός έργου για την προώθηση της τεχνογνωσίας που χρηματοδοτείται από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογίας της Ιαπωνίας (NEDO). Το πλοίο, το οποίο έχει χωρητικότητα 1.450 cbm LCO2, χρησιμοποιείται για δοκιμές για να συμβάλει στην ανάπτυξη της αγοράς και των ναυπηγικών δεξιοτήτων.

Η Ιαπωνία πρέπει να ανταγωνιστεί τόσο τις κινεζικές ναυπηγικές εταιρείες όσο και τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας που επιδιώκουν επίσης την αγορά. Η Κίνα διαθέτει τα πρώτα αποκλειστικά εμπορικά πλοία LCO2, μικρότερα πλοία σχεδιασμένα με δύο κυλινδρικές δεξαμενές φορτίου συνολικής χωρητικότητας 7.500 cbm υγρού CO2, υπό κατασκευή. Συνολικά τέσσερα από αυτά τα πλοία πρόκειται να επιχειρήσουν με το έργο Northern Lights στη Βόρεια Θάλασσα. Η γραμμή "K" της Ιαπωνίας (Kawasaki Kisen Kaisha) έχει δημιουργηθεί για τη λειτουργία αυτών των πλοίων. Τα δύο πρώτα πλοία θα παραδοθούν το 2024.