Δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που λειτουργούν με μπαταρίες, τα οποία θεωρούνται ως τα μεγαλύτερα ηλεκτρικά πλοία που έχουν κατασκευαστεί, τέθηκαν σε λειτουργία στην Κίνα σήμερα. Αναπτύχθηκαν για την COSCO Shipping, και αποτελούν μέρος μιας προσπάθειας για την κατασκευή ενός ηλεκτρισμένου δικτύου για τη ναυτιλία κατά μήκος του ποταμού Yangtze της Κίνας.

Τα πλοία μπορούν να μεταφέρουν έως και 700 TEU ενώ λειτουργούν πλήρως με μπαταρία. Χρησιμοποιούν μια τεχνολογία αντικατάστασης μπαταριών όπου οι μπαταρίες βρίσκονται σε δοχεία που μπορούν να απενεργοποιηθούν όταν εξαντληθεί η ισχύς. Τα πλοία είναι επί του παρόντος εξοπλισμένα με 24 μπαταρίες το καθένα σε ένα container 20 ποδιών και έχουν την ικανότητα να μεταφέρουν έως και 36 μονάδες. Η συνολική χωρητικότητα της μπαταρίας ξεπερνά τις 50.000 κιλοβατώρες.

Τα πλοία διαθέτουν επαρκή ποσότητα ισχύος μπαταρίας για να ολοκληρώσουν ένα ολόκληρο ταξίδι χωρίς να χρειάζεται να επαναφορτιστούν. Θα λειτουργούν από την Shanghai Pan Asia Shipping, θυγατρική της COSCO, στο Yangtze από τη Σαγκάη στο Wuhan, σε απόσταση άνω των 600 ναυτικών μιλίων. Ο αρθρωτός σχεδιασμός των μπαταριών επιτρέπει στα σκάφη να ανταλλάσσουν τις εξαντλημένες μπαταρίες με πλήρως φορτισμένες μονάδες, έτσι ώστε οι λειτουργίες τους να μην περιορίζονται από το χρόνο φόρτισης, τη χαμηλή χωρητικότητα φορτίου ή μια μικρή εμβέλεια πλεύσης.

Τα δύο πλοία θα κινούνται κατά μήκος του Yangtze και θα συνδέουν το λιμάνι της Σαγκάης (COSCO).

Τα πλοία είναι 10.000 τόνων με μήκος περίπου 394 πόδια (120 μέτρα) και πλάτος 77 πόδια (23,6 μέτρα). Με την ονομασία COSCO Shipping Green Water 01 και 02, τα πλοία τιμολογούνται ότι έχουν το μεγαλύτερο dwt, μήκος, χωρητικότητα κιβωτίων και μπαταρίες από όλα τα ηλεκτρικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα. Είναι επίσης μοναδικά στο σχεδιασμό τους με πιστοποιημένη ικανότητα να μετακινούνται μεταξύ του ποταμού και του ωκεανού, υποστηρίζοντας ένα δίκτυο τροφοδοσίας από την ενδοχώρα μέχρι το λιμάνι της Σαγκάης.

Εκτός από τη χρήση ενέργειας από μπαταρία, οι Κινέζοι τονίζουν ένα ευρύ φάσμα προηγμένης τεχνολογίας που αναπτύσσεται σε κάθε σκάφος. Αναφέρεται ότι κατασκευάζονται σε μια έξυπνη ενσωματωμένη πλατφόρμα με ενσωματωμένη έξυπνη πλοήγηση και διαχείριση ενέργειας στις λειτουργίες.

Η COSCO ξεκίνησε την προσπάθεια ναυπήγησης των δύο πλοίων τον Μάρτιο του 2022. Ο πρώτος χάλυβας κόπηκε τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους και μέχρι τον Μάιο του 2023 και τα δύο πλοία ήταν υπό κατασκευή. Κυκλοφόρησαν τον Ιούλιο του 2023.

Τα πλοία θα χρησιμοποιηθούν για την επίδειξη της δυνατότητας ηλεκτρικής πρόωσης και ισχύος μπαταρίας. Αποτελούν μέρος ενός προγράμματος που επιδιώκει να αναπτύξει το δίκτυο Green Intelligent Ship του Yangtze River Mainline έως το 2030.