Κατάρ: Μαζικές Παραγγελίες από την Κίνα για τα Μεγαλύτερα Πλοία Μεταφοράς LNG στον Kόσμο

Κατάρ: Μαζικές Παραγγελίες από την Κίνα για τα Μεγαλύτερα Πλοία Μεταφοράς LNG στον Kόσμο
energia.gr
Παρ, 12 Ιανουαρίου 2024 - 13:12

Η QatarEnergy προχωράει με τα σχέδια επέκτασης του στόλου των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, με την επίτευξη συμφωνίας για την κατασκευή των μεγαλύτερων πλοίων στον κόσμο. Σύμφωνα με αναφορές από την Κίνα, η Hudong-Zhonhua Shipbuilding έχει καταλήξει σε όρους με το Κατάρ για οκτώ από τα σχέδια QMAX. Η συμφωνία θα αφορά οκτώ από τα τεράστια πλοία με ικανότητα μεταφοράς 271.000 cbm.

Η επιβεβαίωση της σύμβασης και οι πλήρεις λεπτομέρειες δεν δόθηκαν, αλλά πιστεύεται ότι τα πλοία θα παραδοθούν το 2028 και το 2029 χρησιμοποιώντας ένα νέο σχέδιο που αναπτύχθηκε από τα τμήματα της China State Shipbuilding Corporation.

Η Hudong-Zhonhua Shipbuilding το περασμένο φθινόπωρο δημοσίευσε λεπτομέρειες σχετικά με το σχέδιό της, αναφέροντας ότι τα πλοία θα έχουν τις ίδιες συνολικές διαστάσεις με τα σημερινά μεγαλύτερα πλοία, αλλά αυξημένη μεταφορική ικανότητα. Διατηρώντας το μήκος του πλοίου στα 344 μέτρα, το ναυπηγείο υπογράμμισε ότι θα είναι σε θέση να ελλιμενίζεται σε περισσότερους από 70 τερματικούς σταθμούς σε όλο τον κόσμο.

Το Κατάρ φημολογείται ότι θέλει να προσθέσει αρκετά από τα γιγαντιαία πλοία μεταφοράς στο συνολικό πρόγραμμα επέκτασης του στόλου του. Η πλειονότητα των πλοίων στο πρόγραμμα μέχρι στιγμής ήταν το τυπικό μέγεθος των 179.000 cbm. Εκτός από τα οκτώ μεγάλα πλοία που θα κατασκευαστούν στην Κίνα, πληροφορίες αναφέρουν ότι μια δεύτερη παραγγελία θα δοθεί στη Νότια Κορέα. Το Κατάρ έχει μοιράσει τις παραγγελίες του μεταξύ Κίνας και Κορέας στο πλαίσιο ενός συνολικού προγράμματος που ξεκίνησε το 2020 και το οποίο επιφύλαξε θέσεις για έως και περίπου 100 νέα πλοία.

Η σύμβαση αυτή θα αποτελέσει επέκταση της σχέσης μεταξύ του Κατάρ και της CSSC. Το ναυπηγείο Hudong-Zhonhua έχει ήδη παραγγελίες για δώδεκα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου που συνδέονται με το Κατάρ. Τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης υπογραμμίζουν ότι υπάρχει ένα μεγάλο ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών στο ναυπηγείο και την προσπάθεια κατασκευής πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Ιστορικά, η Κίνα ήταν από απόσταση δεύτερη μετά τα κορεατικά ναυπηγεία ως κατασκευαστής πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.